آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 17 November

سپر موشکی اسرائیل "گنبد آهنین" گسترش می ‌یابد

رادیو فرانسه: قدرت های جهانی از جمله روسیه از مصر خواسته‌اند تا از نفوذ خود برای آرام کردن حماس استفاده کند. همزمان اسرائیل می‌خواهد سپر موشکی خود را که "گنبد آهنین" نام دارد گسترش دهد.

پس از آمریکا و کشورهای اروپایی بویژه آلمان و فرانسه، ولادمیر پوتین- رییس جمهوری روسیه، نیز امروز از مصر خواست تا از نفوذ خود بر حماس برای آرام کردن درگیری‌های مرگبار میان اسرائیل و فلسطینیان غزه استفاده کند.

اما تلاش‌هایی که قاهره قول داده بود آنها را برای آرام کردن اوضاع شدت بخشد، صبح امروز بلافاصله پس از شکسته شدن آتش بس فروکش کرد.

به محض ورود هشام قندیل- نخست وزیر مصر به غزه، راکت‌های حماس از سرزمین‌های فلسطینی به سوی اسرائیل پرتاب شد.

این امر نشان دهنده آن است که نفوذ مصر بر حماس هم نتوانست موجب حفظ آتش‌بس شود.

اغلب کشورهای غربی با قرار دادن حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی، این حق را برای اسرائیل به رسمیت می‌شناسند که از خود دفاع کند.

این در حالی است که کشورهای عربی موضعی دیگر دارند. به عنوان نمونه، نماینده عراق در اتحادیه عرب، امروز- جمعه، اعلام کرد که کشورهای عربی باید از نفت به عنوان سلاحی برای تحت فشار قرار دادن آمریکا و اسرائیل استفاده کنند.

"قیس العزاوی"، در یک کنفرانس خبری گفت: در شرایطی که نمی‌توان از گزینه نظامی استفاده کرد، سلاح اقتصادی قوی‌ترین سلاحی است که در حال حاضر می‌توان آن را در راستای حمایت از ملت فلسطین بکار برد.

همچنین امروز رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که آژیرهای خطر برای مدت کمتر از یک دقیقه در شهر اورشلیم به صدا در آمدند.

این رادیو از یک انفجار در این شهر خبر داده اما دفتر خبرگزاری رویترز در این شهر این انفجار را تأیید نکرده است.
این در حالی است که حماس در غزه اعلام کرده که یک راکت با برد ٧٠ کیلومتر را به این شهر پرتاب کرده است.

همچنین امروز خبرگزاری فرانسه از اورشلیم خبر داده که اسرائیل فردا- شنبه، پنجمین واحد سیستم دفاعی ضدموشک ساخت این کشور را با نام "گنبد آهنین" مستقر می‌کند؛ گفته می‌شود که این سیستم دفاعی، ساکنان این کشور را در برابر موشک‌های فلسطینی مصون می‌دارد.

از ابتدای عملیات اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان غزه که "ستون دفاعی" نام گرفته (یعنی در ٤٨ ساعت گذشته)، سیستم دفاعی "گنبد آهنین" توانسته ١٨٤ موشک از ٥٠٠ موشکی را که از سوی غزه به اسرائیل شلیک شده منهدم کند.

اولین واحد این سپرموشکی، ماه مارس ٢٠١١ در منطقه "بیرشوا"*، که در ٤٠ کیلومتری مرز اسرائیل با غزه واقع است، مستقر شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved