آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Friday 26 October

اوضاع مصر؛ البرادعی: احتمال مداخله ارتش

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، محمد البرادعی، مخالف سرشناس مصری امروز دوشنبه خواهان لغو بی قید و شرط احکامی شد که به محمد مرسی رئیس جمهور مصر اختیارات تام می دهد.

رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی چنین خواسته ای را مطرح کرد که وزیر دادگستری مصر موضوع سازش با مرسی را برای حل این بحران مطرح کرده است.

البرادعی در گفتگو با روزنامه مستقل المصری الیوم اظهار داشت مخالفان مصری خواهان لغو بی چون و چرای این احکام مربوط به قانون اساسی هستند که مرسی در تاریخ بیست و دوم نوامبر به تصویب رساند و به واسطه آن تصمیم گیری های خود را از هر گونه قضاوتی مصون کرد.

وی در ادامه رئیس جمهور مصر را بار دیگر فرعون توصیف کرد و گفت سازشی در کار نیست چون ما با رئیس جمهوری روبرو هستیم که رفتاری دیکتاتوری دارد.

از سوی دیگر شخصیت های مخالف مصری روز گذشته تلاش رئیس جمهور و دستیارانش را برای آرام کردن اوضاع رد کردند و درباره جدی بودن این تلاشها تردید دارند.

گروههای مخالف می گویند مرسی پیش از اتخاذ تصمیمات یکجانبه اش باید با آنها گفتگو می کرد و اکنون دلیلی برای گفتگو وجود ندارد.

البرادعی با اشاره به عملکرد نظامیان در جریان سقوط حکومت حسنی مبارک افزود: من از این که بار دیگر ارتش برای جلوگیری از هرج و مرج و به نام حمایت از وطن مداخله کند، تعجب نخواهم کرد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved