آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 آذر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 18 December

رکورد جدید یک نوکیش مسیحی ایرانی در کتاب گینس

این هموطن نوکیش مسیحی ایرانی بهمراه تیم خود در اعتراض به «محدودیتهای شدید مذهبی و جفا بر نوکیشان مسیحی» و در حمایت از حقوق تمامی جفادیدگان عقیدتی، در حرکتی نمادین درخت کریسمس را در رکوردی تازه در اعماق اقیانوس آرام قرار دادند.

به گزارش « محبت نیوز» "محمدرسول باقریان" هموطن ایرانی و از نوکیشان مسیحی است که در جزیره بالی در کشور اندونزی ساکن است. آقای باقریان در سال 2010 پس از افزایش فشار و تهدید نوکیشان مسیحی توسط جمهوری اسلامی که در آن زمان منجر به بازداشت بیش از 70 نفر از نوکیشان مسیحی در سراسر کشور شده بود، مجبور به ترک ایران گردید و تن به تبعید اجباری داد.

چندی پیش ایشان طی یک اقدام نمادین در اعتراض به «محدودیتهای شدید مذهبی و جفا بر هم‌کیشان و نوکیشان مسیحی» در برخی از کشورهای جهان علی الخصوص ایران [که حتا با وجود به رسمیت شناختن بیانیه جهانی حقوق بشر، حقوق شهروندان خود را مطابق با بند 18 این بیانیه که به صراحت از آزادی انتخاب و تغییر ادیان سخن به میان آورده] به همراه یک گروه پشتیبان که متشکل از اعضایی با آئین‌های هندو، بودائی، مسیحی و مسلمان بودند درخت کریسمس ی را در عمق 37.5 متری اعماق اقیانوس آرام قرار دادند تا با این حرکت سمبلیک ندای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

در این حرکت نمادین که به عنوان رکوردی تازه برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس نیز شناخته شد، به حمایت از حقوق تمامی جفادیدگان عقیدتی درخت کریسمس به یاد و نام خداوند عیسی مسیح به عمق 37.5 متری بستر اقیانوس منتقل شد و طی دو روز و پس از ساعت‌ها غواصی با قطعات و تزئینات مختلف بر روی آن نصب شد، سپس تمامی اعضای گروه به رسم مخصوص کیش و آئین خود به عبادت پروردگار پرداختند و اینگونه به «سفیر صلح» و برادری آنهم در اعماق اقیانوس مبدل شدند.

در پایان « بیانیه ای» توسط کلیه مشارکت کنندگان و سازمانهای ناظر (عفو بین الملل، وورلد رلیف و شبکه تلویزیونی بالی) به امضا رسید که پس از ارسال آن به دیگر کلیساهای سراسر اندونزی و جمع آوری امضاهای بیشتر به دفتر حقوق بشر سازمان ملل واقع در نیویورک ارسال خواهد گردید. این اقدام که با واکنش‌های وسیعی در سطح جهان مواجه شد هم تاکیدی بر گسترش فرهنگ صلح و برادری داشت و هم حکایت از رشد و آگاهی افراد به حقوق انسانی خود و تاکید بر لزوم دفاع از عقیده و دین و آئین با روش‌های مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved