آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 دی ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 22 December

معاون رئيس جمهور اسلامگرای مصر استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، تلویزیون مصر گزارش داد محمود مکی، معاون رئیس جمهور مصر امروز از سمت خود استعفا کرده است.

وی در بیانیه ای اعلام کرد که در شرایط کنونی نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

این در حالیست که مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی مصر امروز در فضايی متشنج برگزار شد.

مخالفان دولت مصر اعلام کردند حتی اگر همه پرسی با موافقت اکثریت رای دهندگان به پایان برسد، آنان باز هم قانون اساسی جدید را نمی پذیرند.

دومین مرحله همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی مصر در حالی برگزار می شود که روز گذشته برخی شهرهای مصر به ویژه اسکندریه صحنه درگیریهای شدید میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی بود.


البرادعی: کشور در آستانه ورشکستگی

محمد البرادعی از سران مخالفان مصری از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور خواست به چند دستگی مصریها پایان دهد و برگزاری مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی را متوقف کند.

البرادعی در یک نوار ویدیویی که نسخه ای از آن را خبرگزاری فرانسه دریافت کرده است، گفت، کشور در آستانه ورشکستگی است. صندق بین المللی پول اعلام کرده اعطای وام به قاهره را یکسال و نیم به تعویق انداخته است. جهانیان می گویند نمی توانیم به شما وام بدهیم زیرا امنیت، برنامه، شفافیت و ثبات در مصر وجود ندارد.

وی گفت، همچنان که دفعه قبل هشدار دادم و دیگران نیز گفته اند عمل به قانون اساسی 1971 میلادی و اصلاحیه های آن را از سر بگیرید و دولت شایسته سالار تشکیل بدهید زیرا دولت کنونی نمی تواند کشور را اداره کند.

البرادعی افزود، ما انقلاب گرسنگان و خشونت را نمی خواهیم و خطاب به محمد مرسی گفت، ای مرسی، ای دولت مرسی، ای گروه مرسی از خدا بترسید. هنوز دیر نشده و می توان کشور را نجات داد.







Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved