آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 دی ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 23 December

مشارکت مردمی در همه پرسی مصر بسیار ضعيف بوده

مخالفان مصری کاهش نرخ مشارکت مردمی در همه پرسی قانون اساسی جدید مصر را به نابسامانی در برگزاری آن نسبت می دهند.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، قانون اساسی جدید مصر به رغم مخالفتهای شدید لائیکها و مسیحیان این کشور به تصویب رسید. بنا بر نتایج اعلام شده از سوی اخوان المسلمین، قانون اساسی مصر 64 درصد رای مثبت کسب کرده است. مخالفان از بروز تقلب و نابسامانی در همه پرسی سخن به میان آورده اند.

گزارشگر این شبکه گفت، این همه پرسی با استقبال بسیار ضعیف مصریها مواجه شد. مورد توافق نبودن این طرح دلیل اصلی نرخ پایین مشارکت مردمی در همه پرسی اعلام شده است. براساس آمارهای غیر رسمی نرخ مشارکت مردمی بسیار ضعیف و حدود سی درصد بوده است. در برخی شهرها و برخی مناطق مردم از این همه پرسی استقبال نکردند.

مخالفان برگزاری نامناسب همه پرسی را دلیل بی میلی مردم به مشارکت در همه پرسی می دانند. بروز برخی از نابسامانی ها ازجمله غیبت قضات در مراکز رای گیری از سوی مخالفان مورد انتقاد قرار دارد. گفته می شود از مشارکت برخی از گروه ها در همه پرسی جلوگیری شده است.

مخالفان از طرح قانونی اساسی که توسط اسلامگرایان تنظیم شده و هیچ مصالحه ای در مورد آن وجود نداشته است، به شدت انتقاد می کنند و این قانون اساسی را محدود کننده آزادی ها می دانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved