آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 دی ماه 1391 برابر با 2012 Monday 31 December

کودهای تاریخ گذشته چینی و محصولات کشاورزی آلوده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، یکی از دلایل آلوده بودن برخی محصولات کشاورزی به کودهای شیمیایی را استفاده از کودهای تاریخ گذشته چینی عنوان کرد.

حبیب برومند داش قاپو در گفتگو با مهر بابیان اینکه واردات حجم بالای کودهای چینی باعث ورشکستگی کارخانه های تولید کننده کود شده است، تصریح کرد: توزیع کودهای تاریخ گذشته چینی باعث شده که تولیدکنندگان بخش اعظم محصولات کشاورزی خود را با کودهای غیربهداشتی تغذیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیسیون کشاورزی مجلس نهم تا قبل از اظهارات دهقان- عضو هیئت رییسه مجلس نسبت به این موضوع مهم ورود پیدا نکرده است، گفت: در این رابطه صحبتی در کمیسیون تاکنون مطرح نشده بود اما اعضای کمسیون درصددند تا بعد از پایان تعطیلات مجلس، موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند .

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بعد از تعطیلات از وزیر کشاورزی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون گزارش مبسوطی نسبت به این موضوع ارائه دهند.

به گزارش مهر، محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس هفته گذشته صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس مورد خطاب قرار داد و از او در این زمینه که " چرا وزارت جهاد کشاورزی، مفاد بند «و» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه را اجرایی نکرده است؛ بندی که مستقیم اشاره به کاهش استفاده از سموم ضد آفت و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و جایگزینی آن‌ها با کودهای زیستی و ارگانیک دارد؟" سئوال پرسید.

بر اساس اظهارات عضو هیئت رییسه مجلس، وضعیت محصولات کشاورزی به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه هفتاد هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی‌های کشور افزوده می‌شود که یک سوم آن‌ها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می‌شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved