آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 دی ماه 1391 برابر با 2013 Friday 04 January

50 درصد از چشمه‌های لرستان خشک شدند

معاون بهره‌برداری شرکت آبفار لرستان با اشاره به جمعیت ۶۲۸ هزارنفری روستایی لرستان گفت: به طور متوسط در فصول گرما ۵ درصد از جمعیت روستایی لرستان ازطریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه لرستان، بهمن شمشیری افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر ۵۰ درصد از چشمه‌های لرستان خشک شدند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر ۵ درصد از جمعیت روستایی لرستان ازطریق تانکر آبرسانی می‌شوند؛ گفت: بیشترین مشکل کم آبی در شهرهای کوهدشت،خرم آباد و نورآباد در مناطق صعب‌العبور قرار دارند.

معاون شرکت آبفار لرستان در ادامه اظهار کرد: توزیع آب از طریق تانکر با توجه به تغییر فصول هم تغییر می‌کند، به طوری که در ابتدای فروردین ماه سال‌جاری ۵۷ روستا، شهریورماه ۱۴۵ روستا و در آذرماه ۸۷ روستا از طریق تانکر آبرسانی شده‌اند.

وی افزود: درطی نه ماهه سالجاری ۱۴۴ هزار و ۷۲ مترمکعب آب با ۱۸ دستگاه تانکر در بین روستاهای لرستان آب توزیع شده است.

شمشیری اضافه کرد: با اختصاص ۳۶ میلیاردتومان اعتبار به شرکت آبفار لرستان، مشکل کمبود آب روستاه‌های لرستان برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره وجود ۲ هزار و ۸۳۶ روستا در لرستان گفت: از این تعداد، ۱۲۱۹ روستا با یکصد هزار و ۵۷۲ مشترک تحت پوشش آبفار استان قرار دارند و آب آشامیدنی این روستاها ازطریق ۴۶۶ منبع آب، ۳۵۴ حلقه چاه، ۸۸ دهنه چشمه و ۲۴ رشته قنات تامین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفار لرستان گفت: در حال حاضر ۱۶۱۷ روستا تحت پوشش قراردارند که از این تعداد ۷۸۱ روستا آبرسانی شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved