آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 دی ماه 1391 برابر با 2013 Monday 07 January

عدم سوخت رسانی؛ اكثر پروازها امروز لغو شد

رئیس انجمن شركت های هواپیمایی از توقف سوخت رسانی به ایرلاین های بدهكار در فرودگاهای كشور از صبح امروز خبر داد و گفت: امروز اغلب پروازها در تهران، مشهد، كیش و سایر فرودگاه ها به دلیل عدم سوخت رسانی انجام نشد.

به گزارش مهر، سیدعبدالرضا موسوی با اعلام این خبر كه از امروز دوشنبه ساعت ۹ صبح به جز شركت ایران ایر به هیچكدام از شركت های هواپیمایی سوخت داده نشده است، گفت: روز گذشته نامه ای از شركت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به دست ایرلاین ها رسید مبنی بر اینكه سوخت رسانی به ایرلاین های بدهكار، نقدی انجام می شود.

وی با بیان اینكه ضرب الاجل شركت پالایش و پخش از امروز اجرایی شد، گفت: تا قبل از ساعت ۹ سوخت رسانی به هواپیماها انجام گرفت اما از ۹ صبح هواپیماها باید به صورت نقدی سوخت را خریداری می كردند به همین جهت اغلب پروازها در تهران، مشهد، كیش و سایر فرودگاه ها كنسل شد.

رئیس انجمن شركت های هواپیمایی تصریح كرد: فقط پروازهای شركت ایران ایر انجام گرفت كه آن هم به دلیل مبادلات مالی بین این شركت و دولت سوخت رسانی به آن متوقف نشد، در غیر این صورت باقی شركت ها با مشكل مواجه شدند.

وی در خصوص میزان بدهی ایرلاین ها به وزارت نفت اظهار داشت: بنا بر ادعای شركت پالایش و پخش ایرلاین ها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند اما رقم واقعی كمتر از نصف این عدد است زیرا آنها نرخ سوخت را در برخی از مواقع ۴۰۰ تومان محاسبه كرده اند در صورتی كه تا پایان آبان ماه امسال نرخ سوخت ایرلاین ها ۲۰۰ تومان بود.

موسوی افزود: از زمان اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها تا تاریخ ۲۸ تیرماه ۹۰ سوخت باید با نرخ ۱۰۰ تومان در اختیار شركت ها قرار می گرفت كه آن هم ۲۰۰ تومان محاسبه شد . بنابراین با افزایش میزان بدهی روبرو هستیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved