آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 دی ماه 1391 برابر با 2013 Saturday 19 January

استاد دانشگاه: صدا و سیما به بن‌بست رسیده

شهرزادنیوز: این روزها موضوع گرایش مردم به برنامه‌های ماهواره ای و رویگردانی شان از رسانه‌های وابسته به حکومت اسلامی، به ویژه صدا و سیما، به موضوعی داغ تبدیل شده است.

به گفته ابراهیم فیاض، یک استاد محافظه کار، «صدا و سیما به بن‌بست رسیده» و دچار انحطاط شده و مردم ایران روزانه به طور متوسط دو دقیقه تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه می‌کنند.

به گزارش دیگربان، وی در مصاحبه با سایت «598» همچنین گفته است که فضا در جمهوری اسلامی «بسته» است و در چنین فضایی نمی‌شود تحلیل کرد که «فلان کار درست یا غلط است.»

بر اساس نظرسنجی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در ایران، در حال حاضر بیش از 60 درصد مردم کشور برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.

از سوی دیگر، صادق زیبا کلام، یک استاد دیگر دانشگاه نیز چندی پیش گفت که اگر یک ماه، تمام برنامه‌های خبري صداوسیما را رصد کنید، درخواهید یافت که بر حسب اتفاق، هیچ رویدادی در جهان، برخلاف جهان‌بینی جمهوری اسلامی ایران، رخ نمی‌دهد.

به گزارش روزنامه بهار، وی همچنین گفته است که حتی برخی مسئولان و مقامات مملکتی هم وقتی می‌خواهند اخبار صحیح را ببینند و بشنوند، به شبکه‌های ماهواره‌ای چون بی بی سی مراجعه می‌کنند. در واقع خود آن‌ها هم، دیگر علاقه‌ای به پی‌گیری خبرهای صدا و سیما که در عمل به وعظ و خطابه ایدئولوژیک می‌ماند، ندارند.

در این میان سازمان صدا و سیما از طریق «باشگاه خبرنگاران جوان» وابسته به خود که مسئولیت آن بر عهده یک مقام امنیتی به نام «ابراهیم زادگان» است، به دنبال پرونده سازی های اخلاقی برای کارکنان شبکه‌های ماهواره بر آمده است.

کار به جایی رسیده است که حتی سایت محافظه کار «بازتاب امروز»، در یادداشتی خطاب به ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما، از وی خواسته است جلوی این روش ضد اخلاقی را بگیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved