آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 31 January

واکسیناسیون اطفال؛ جنایت تازه اسلامگرایان وحشی

دو تن از کارکنان طرح واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه قبیله ای کورم در شمال غربی پاکستان روز پنجشنبه بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از اسلام آباد، این یکی از چندین حمله ای است که در ماههای گذشته علیه گروههای پزشکی در پاکستان صورت گرفته است.

سخنگوی طرح ایمن سازی بهداشتی در این مورد گفت این انفجار که به صورت کنترل از راه دور صورت گرفت، این دو مرد را که سوار بر موتورسیکلت به سمت یک مرکز بهداشت در روستای مالیخل در 12 کیلومتری شهر پاراچنار در حرکت بودند، هدف قرار داد.

شعیب بابر افزود یکی از این افراد کارمند وزارت بهداشت پاکستان و دیگری از افراد داوطلب بود. این افراد در طرح واکسیناسیون کودکانی که در مراحل پیشین واکسینه نشده بودند، شرکت داشتند.

مناطق قبیله ای پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان در برابر ویروس فلج اطفال آسیب پذیر هستند و میزان ابتلا به این بیماری در آنها بالاست اما با توجه به ناامنی این مناطق اجرای طرح واکسیناسیون در آنها دشوار است.

روز سه شنبه یکی دیگر از گروههای واکسیناسیون در منطقه سوابی در ایالت خیبرپختونخواه هدف تیراندازی قرار گرفت که بر اثر آن پلیسی که از آنها محافظت می کرد، کشته شد.

ماه گذشته نیز 9 تن از افرادی که در طرح واکسیناسیون فلج اطفال شرکت داشتند در مناطق دیگری از ایالت خیبرپختونخواه و همچنین شهر پیشاور کشته شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved