آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 31 January

بحران اتمی؛ هشدار کاخ سفید / افزایش قیمت دلار

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید امروز قصد رژیم تهران برای گسترش برنامه غنی سازی اورانیوم را اقدامی تحریک آمیز خواند و گفت، این اقدام وضعیت را وخیم تر خواهد کرد.

دیپلماتهای مستقر در وین روز پنج شنبه گفتند، رژیم تهران درصدد افزایش شدید سرعت برنامه غنی ‌سازی اورانیوم است و قصد دارد با نصب هزاران سانتریفیوژ پیشرفته، تولید اورانیوم غنی شده خود را افزایش دهد.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید امروز گفت، اینگونه اقدامات ضربه به تلاش های بین المللی برای حل بحران اتمی رژیم تهران است.

پیش تر نیز وزیر آینده دفاع آمریکا گفته بود، پنجره دیپلماسی برای حل بحران اتمی رژیم تهران در حال بسته شدن است.

اینهمه در حالیست که بنا به گفته یک مقام ارشد در وزارت خزانه ‌داری آمریکا، دولت واشنگتن تصمیم دارد در ماه فوریه با اجرایی کردن یکی از مصوبات کنگره، نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از فروش نفت برای رژیم تهران را سخت کند، به طوری که جمهوری اسلامی دیگر قادر به خروج درآمدهای نفتی خود از کشور وارد‌کننده نفت ایران نباشد.

به این ترتیب و براساس این طرح رژیم تهران مجبور خواهد شد تا درآمدهای نفتی را فقط در بانک‌های کشوری که به آن نفت فروخته است، ذخیره کند.

این مصوبه که قرار است از ششم فوریه (18 بهمن) اجرایی شود، هم سخت ‌گیری بیشتر برای خریداران نفت از رژیم تهران است و هم سخت گیری بیشتر برای استفاده از آن درآمدها توسط جمهوری اسلامی.

در چنین شرایطی امروز اعلام شد که قیمت انواع ارزهای خارجی در تهران به شدت افزایش پیدا کرده و هر دلار آمریکا به قیمت بیشتر از چهار هزار تومان رسیده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved