آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Friday 01 February

مصر؛ درگیریهای شدید در مقابل کاخ ریاست جمهوری

منابع خبری در قاهره از درگیریهای شدید بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر خبر دادند. تظاهرکنندگان با پرتاب بطری های آتش زا به کاخ ریاست جمهوری حمله کرده و قصد ورود به آنجا را داشتند.

نیروهای امنیتی نیز با خودرهای آب پاش و گاز اشک آور به مقابله با تظاهرکنندگان پرداختند.

به گزارش الجزیره، تا کنون دستکم چهار نفر در درگیریهای قاهره زخمی شدند.

به گفته شاهدان، درگیری های پراکنده ای نیز بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در خیابانی نزدیک میدان تحریر در قاهره روی داد.

در شهرهای دیگر نیز تظاهرات علیه محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر آغاز شده است.

تظاهرات امروز مخالفان مصری با شعار "جمعه رهایی" و با درخواست برای سرنگونی دولت و تشکیل دولت نجات ملی برگزار شده است.

یک روزنامه نگار مصری می گوید، مخالفان مرسی قصد خالی کردن خیابان ها را ندارند و تا سرنگونی دولت کنونی مصر به اعتراض های خود ادامه می دهند.

مخالفان مصری می گویند محمد مرسی یا باید با گفتگو با گروههای اپوزیسیون بحران کنونی در کشور را حل کند یا اینکه از قدرت کنار رود.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 در قاهره هدف مخالفان مصری از دعوت به تظاهرات پس از پذیرش گفتگو را حفظ فشار بر محمد مرسی دانست.

وی گفت، مخالفان می خواهند فشارها را حفظ کنند. آنها گفتگو را برای حل مسایل پذیرفته اند. اما به نظر می رسد اعتماد چندانی به اخوان المسلمین ندارند و نگرانند که مبادا اسلامگرایان به تعهدات خود عمل نکنند و فقط به دنبال وقت کشی باشند تا اوضاع آرام شود

این خبرنگار افزود، به همین دلیل و با وجود توافق سیاسی بعمل آمده بین اصلی ترین احزاب مصر که با حمایت شیخ الازهر محقق شد، مخالفان همچنان بر درخواست خود برای برگزاری تظاهرات امروز در سراسر مصر تاکید دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved