آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Friday 01 February

یک کشته در درگیریهای قاهره؛ مرسی مقصر است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، پزشکان مصری جمعه شب از کشته شدن یک جوان 23 ساله در درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس مقابل کاخ ریاست جمهوری در قاهره خبر دادند.

شاهدان گفتند، تظاهرکنندگان با پرتاب بطری های آتش زا به کاخ محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر حمله کرده و قصد ورود به آنجا را داشتند که با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

یک پزشک مصری با اشاره به اینکه جوان کشته شده بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باخت، به زخمی شدن 53 تن دیگر در درگیریها خبر داد. پلیس مصر نیز از دستگیری بیست نفر خبر داده است.

محمد مرسی در صفحه فیس بوک خود نوشته، معترضان سعی داشتند درهای کاخ ریاست جمهوری را بشکنند و از دیوارها بالا بروند از این رو از سران گروههای مخالف می خواهم این خشونت ها را محکوم کنند و از طرفداران خود بخواهند دست از اعتراض بردارند.

از سوی دیگر جبهه نجات ملی مصر (اپوزیسیون) هرگونه ارتباط این جبهه با حوادث جمعه شب در مقابل کاخ ریاست جمهوری را تکذیب کرد و مسئولیت تحولات اخیر را بر عهده محمد مرسی و اخوان المسلمین گذاشت.

محمد مرسی گفته که با قاطعيت با خشونت های معترضان برخورد خواهد کرد و اپوزیسیون نیز ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز از نیروهای امنیتی مصر خواسته با نهایت خویشتن داری با معترضان برخورد کنند.

قرار است جبهه نجات ملی برای بررسی اوضاع کشور نشستی ترتیب دهد.

محمد البرادعی از سران جبهه نجات ملی تاکید کرد، تا زمانی که محمد مرسی خواسته های ملت را نادیده می گیرد، آشوب و خشونت ادامه خواهد داشت.

یک روزنامه نگار مصری گفته، مخالفان مرسی قصد خالی کردن خیابان ها را ندارند و تا سرنگونی دولت کنونی به اعتراض های خود ادامه می دهند.

مخالفان می گویند محمد مرسی یا باید با اتخاذ تدابیر جدی بحران کنونی کشور را حل کند یا اینکه از قدرت کنار رود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved