آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Wednesday 06 February

تونس؛ اذعان اسلامگرایان به ناتوانی در اداره کشور

بزودی دولت ملی تکنوکرات در تونس تشکیل می شود

نخست وزیر تونس از تشکیل یک دولت ملی تکنوکرات در آینده نزدیک وکمیته های ویژه بحران برای کنترل وضعیت امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ˈحمادی الجبالی ˈ این تصمیم را بعد از ترور ˈشکری بلعیدˈ سیاستمدار مخالف دولت تونس و اوج گرفتن اعتراض ها و خشونت ها در سراسر این کشور بویژه پایتخت واستان سیدی بوزید خاستگاه انقلاب تونس روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد.

الجبالی گفت که این دولت ملی تکنوکرات به هیچ حزبی وابسته نیست تا امور کشور تونس تا در برگزاری دو انتخابات پارلمانی وریاست جمهوری تسریع شود.

نخست وزیر تونس خاطرنشان کرد که این دولت ملی تکنوکرات فقط برای خدمت به کشور تونس و در چارچوب ماموریتی مشخص یعنی انجام امور کشور و دولت تا برگزاری سریعتر انتخابات آینده فعالیت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این دولت تکنوکرات بویژه شامل وزارتخانه های کلیدی برای خارج کردن تونس از وضعیت استثنایی کنونی واجرای سریع، شفاف و پاک انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری تشکیل می شود.

نخست وزیر تونس اظهارداشت: من دراتخاذ این تصمیم با احزاب موافق و مخالف دولت رایزنی نکردم و تنها به وجدان خودم مراجعه کردم تا دیگر فرصت ها از دست نرود.

الجبالی از همه طرف خواست که بدون استثنا به مسئولیت های خود و حمایت از دولت پایبند باشند.

نخست وزیر تونس همچنین ازهمه طرف ها خواست که ˈ برای تونسˈ همه اعتصاب ها، بستن راهها، تظاهرات وتجمع های اعتراضی را در چند ماه آینده متوقف کنند.

الجبالی از ˈ مصطفی بن جعفرˈ رییس مجلس موسسان تونس هم درخواست کرد که تاریخی نزدیک را برای برگزاری انتخابات پارلمانی مشخص و اعلام کند تا تونس بسرعت از وضعیت سخت اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی کنونی خارج شود.

منابع خبری تونسی اعلام کرده اند که کمیته های بحران در سراسر تونس برای مقابله با چالش های امنیتی تشکیل شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved