آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Saturday 09 February

احمدی‌نژاد: با مذاکره تحت فشار مخالفیم

محمود احمدی‌نژاد در جریان سفرش به مصر در گفت‌وگو با روزنامه‌ الشرق‌الاوسط چاپ لندن با اشاره به آینده روابط تهران با قاهره اظهار کرد: روابط با مصر بسیار محکم، گسترده و شکوفا خواهد بود.
وی درباره پیشنهاد تشکیل کمیته‌ چهارجانبه ویژه سوریه با حضور عربستان، مصر، ترکیه و ایران گفت: مطمئنم که برادران‌مان در عربستان از هر اقدام مثبتی که در خصوص سوریه اتخاذ شود، خوشحال خواهند شد دلیلی نمی‌بینم که آن‌ها از این مساله استقبال نکنند.
اهم سخنان رییس جمهور را به نقل از ایسنا بخوانید؛
• درباره تاثیر روابط تاریخی میان اخوان المسلمن مصر و انقلاب اسلامی ایران بر روابط تهران –قاهره بعد از انتخاب محمد مرسی باید گفت، کسی نمی‌تواند دوستی میان دو ملت را از بین ببرد حتی اگر کسانی در کمین باشند. ما مصر را دوست داریم و خواهان ایجاد روابط محکم و استراتژیک با آن هستیم.
• نشست در الازهر برای تحقق همبستگی با برادران‌مان بود طی آن موضوعات خوب و مسایل مهم بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت. معتقدیم که باید بر سر اهداف بزرگی برای تحقق وحدت و همبستگی به توافق برسیم اما برخی تنگ‌نظران موجب بروز اختلاف نظرها می‌شوند و شیطان‌صفتان می‌خواهند انسان‌های مومن و موحد به مسایل کوچک مشغول شوند. ما هرگز اسیر دیگران نمی‌شویم و یا به بازیچه‌ای در دست دشمن تبدیل نخواهیم شد.
• درباره درخواست مذاکره از طرف آمریکا، تهران با مذاکره تحت فشار مخالف است و طرف آمریکایی باید روش مبتنی بر تهدیدش را تغییر دهد. اگر آن‌ها روش تعامل‌شان را درست کنند، همه چیز خیر خواهد بود.
• از دولت بحرین می خواهیم تا به خواست مردمش احترام بگذارد. من هرگونه دخالت ایران در امور داخلی بحرین را تکذیب می کنم. ما هیچ دخالتی در مسایل بحرین نداریم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved