آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 بهمن ماه 1391 برابر با 2013 Saturday 16 February

صالحی: نمی‌توان نتیجه مذاکرات اتمی را پیش‌بینی کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه درباره مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در قزاقستان اظهار داشت: به نتیجه مذاکرات امیداریم، اما نمی‌توان نتیجه را از قبل پیش‌بینی کرد.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی و آژانس انرژی اتمی، به تسنیم گفت: قرار است یک نقشه راه تنظیم شود و به توافق طرفین برسد. این نقشه راه مجموعه‌ای از بندها است که دو طرف در خصوص تعداد زیادی از بندها به توافق رسیدند و فقط بر روی یک بند مشکل است که در این بند هم تنها راجع به یک کلمه مشکل وجود دارد که انشاءالله در جلسه بعدی امیدواریم حل شود.
وی همچنین درباره مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در قزاقستان اظهار داشت: ما به نتیجه مذاکرات امیداریم، اما نمی‌توان نتیجه مذاکرات را پیش‌بینی کرد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود احتمالا مذاکرات‌ تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت،گفت: بالاخره مذاکرات باید به یک نتیجه مرضی‌الطرفین برسد. اگر در مذاکره آینده به نتیجه مرضی‌الطرفین برسیم که هیچ. اما اگر نرسیم باید به قدری مذاکرات را ادامه داد که به نتیجه برسیم، چرا که جایگزین مذاکره خدایی نکرده تقابل است.
صالحی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اهل منطق، حکمت سیاسی و خردورزی است و همیشه معتقد است که هر مناقشه‌ای را از طریق گفت‌وگو می‌توان حل کرد و نباید اگر مناقشه‌ای پیش آمد، تقابل صورت بگیرد و بعد همه به زحمت بیفتند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved