آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 اسفند ماه 1391 برابر با 2013 Thursday 21 February

فرود اضطراری ایرباس قطر‌ی در فرودگاه امام

یک فروند ایرباس قطر‌ایرویز که در حال عبور از آسمان ایران به مقصد زاگرب بود، در نزدیکی فرودگاه امام دچار نقص فنی شد اما با هماهنگی دست‌اندرکاران فرودگاه و برج مراقبت، این هواپیما و ۱۵۸ مسافر آن به سلامت فرود آمدند.

به گزارش فارس این هواپیما که ساعت 10 صبح امروز دچار مشکل فنی شده و یک موتور خود را از دست داده بود، با موفقیت در باند فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و مسافران این پرواز به سلامت از آن خارج شدند و در فرودگاه مورد پذیرایی قرار گرفتند.

مرتضی دهقان در این‌باره به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ‌حدود ساعت 10 صبح امروز یک فروند هواپیمایی ایرباس 321 متعلق به شرکت هواپیمایی قطر ایرویز که از آسمان ایران در حال عبور بود، دچار مشکل فنی شد.

وی افزود: خلبان این هواپیما که دچار نقص فنی موتور شده بود، پس از بروز این مشکل درخواست فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به برج مراقبت ارائه داد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: پس از دریافت این درخواست (فرود اضطراری ) فرودگاه اقدامات ایمنی لازم را برای نشستن ایمن هواپیما انجام داد.

دهقان اضافه کرد: ‌واحدهای مراقبت پرواز، ایمنی و آتش نشانی فرودگاه بر مبنای دستور العمل‌های طرح اضطراری، تمهیدات لازم را انجام دادند و هواپیما با سلامت کامل به زمین نشست‌.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: پس از فرود موفق این ایرباس 321، هر 158 مسافر این پرواز با سرعت عمل دست اندرکاران فرودگاه و همکاری مطلوب عوامل رمپ پروازی به سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترمینال مسافری هدایت شدند.

دهقان یادآور شد: پس از خروج مسافران از هواپیما و ورود آنها به سالن فرودگاه امام خمینی (ره)، از آنها پذیرایی لازم به عمل آمد.

وی اظهار داشت: فرود موفق این هواپیمای ایرباس 321 با همکاری تمامی دست اندرکاران فرودگاه، بخش هوانوردی، بخش ایمنی و آتش نشانی، بخش هندلینگ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، یگان حفاظت هواپیمایی، گذرنامه و پلیس فرودگاه انجام شد.

دهقان اضافه کرد: این موفقیت در فرود اضطراری هواپیمای مذکور ، نشان از تخصص، همدلی و هماهنگی تمامی دست‌اندرکاران فرودگاه برای ارائه خدمات مطلوب به هواپیماها و مسافران دارد و نمادی از ایمنی بالای هوانوردی در صنعت حمل و نقل هوایی ایران است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: در این فرود موفق تمامی بخش‌های مختلف فرودگاه دست به دست هم دادند تا این پرواز به سلامت به زمین بنشیند و مسافران بدون کوچکترین لطمه‌ای از هواپیمای دچار نقص فنی شده خارج شوند.

دهقان تصریح کرد: به درخواست شرکت هواپیمایی قطر ایرویز‌، یک فروند هواپیمای دیگر از دوحه قطر به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعزام شد تا مسافران را به سمت مقصد جابه‌جا کند.

بنابراین گزارش پس از انجام پذیرایی‌های لازم از مسافران این پرواز، به رسم مهمان نوازی ایرانیان با حضور مدیرکل فرودگاه‌، معاونان عملیاتی و فرودگاهی بدرقه مسافران انجام و به هر یک از مسافران یک شاخه گل به همراه یک صنایع دستی ایرانی اهداء شد.

مسافران ایرباس 321 دوحه – زاگرب که از ملیت‌های مختلف بودند با خاطره‌ای خوش و ماندگار و با بدرقه مسئولان فرودگاه تهران را به مقصد خود ترک کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved