آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 اسفند ماه 1391 برابر با 2013 Friday 22 February

چراغ سبز نشان دهندگان به آمریکا مترود هستند

خبرگزاري مهر: امام جمعه قم گفت: هرکس بخواهد با قلم و قدمش با این شرایط به آمریکایی‌ها چراغ سبز نشان دهد مترود و منفور ملت بزرگ ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با تسلیت ایام شهادت كريمه اهل بيت(ع) اظهار داشت: در میان زنان سر‌شناس از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تنها بانویی که ازدواج نکرده، حضرت معصومه(س) است که این بانو باید الگویی برای زنان و دختران مسلمان باشد.

وي عنوان کرد: حضرت معصومه(س) در زمان خود در جامعه، حضوری فعال و تاثیرگذار داشته است و در سنین نوجوانی پاسخگوی سئوالات علمی مردانی بود که به مدینه می‌آمدند.

حضرت معصومه(س) ملجأ و مرجعی برای عالمان و تشنگان به معارف اسلامی بود

توليت آستان مقدس قم با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) پاسخ‌هایی که حضرت معصومه(س) به سئوالات علمی دیگران می‌دانند را تاکید می‌کردند، افزود: آن حضرت در زمانی که امام موسی کاظم(ع) در زندان به سر می‌بردند و همچنین در زمانی که امام رضا(ع) در تبعید اجباری بودند، ملجأ و مرجعی برای عالمان و دانشمندان و تشنگان به معارف اسلامی بود.

وي با بیان اینکه حضور حضرت معصومه(س) سبب شد تا قم مرکزی برای کسب فیض و نشر معارف اسلامی در جهان اسلام باشد، ادامه داد: به برکت وجود آن حضرت بود که امام راحل توانستند در حوزه علمیه قم تربیت شود و انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورد و به پیروزی برساند و معرف مکتب ناب اسلام باشد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نه تنها الگوی زنان و دختران مسلمان بلکه الگوی زنانی که به دنبال کسب علم مفید هستند هم می‌باشد، افزود: در تاریخ، انگیزه سفر آن حضرت از مدینه به قم را دیدار با برادر بزرگوار خود امام رضا(ع) نوشته‌اند.

وي ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) راه طولانی مدینه را زیر چتر دوران خفقان بنی عباس طی کرد تا اینکه وقتی به ساوه رسیدند و بر اثر بیماری نتوانستند ادامه مسیر بدهند و احساس کردند که باید به شهر قم بیایند و وقتی وارد این شهر شدند با استقبال گسترده اهل قم مواجه شدند و سرانجام بعد از ۱۷ روز تحمل بیماری رحلت کردند.

حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن غیرقابل توصیف بود

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به آثار راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و انعکاس گسترده داخلی و خارجی آن ابراز داشت: حضور گسترده مردم در این روز غیر قابل توصیف بود و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه فرمودند که اگر صد بار هم انسان شکر این مردم را به جای بیاورد باز هم کم است.

وي تصریح کرد: آمریکا و ایادی آنها با تشدید تهدید‌ها و تحریم‌ها سعی می‌کنند مردم را از نظامشان جدا کنند و آنها را رو در روی حکومت قرار دهند.

حجت الاسلام سعيدي با اشاره به طرح بحث مذاکره دوباره از سوی آمریکایی‌ها عنوان کرد: طرح مذاکره با اعمال تهدید و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ها فریبی بیش نیست.

وي با بیان اینکه مذاکره برای خود، ساز و کار خاصی دارد افزود: در مذاکره دو طرف باید با یکدیگر توافق کنند تا بتوانند راه برون رفتی پیدا کنند اما نظر مستکبران در خصوص مذاکره این است که شما باید بنشینید و هر آنچه ما می‌گوییم بپذیرید که چنین شرایطی جز ذلت برای ملت ما چیز دیگری نخواهد داشت.

چراغ سبز نشان دهندگان به آمریکا مترود ملت ایران‌اند

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س)، تأکید کرد: هرکس بخواهد با قلم و قدمش با این شرایط به آمریکایی‌ها چراغ سبز نشان دهد مترود و منفور ملت بزرگ ایران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بمب گذاری‌های اخیر در کشورهای اسلامی، آن را مایه تاسف و مصیبت بزرگی برای جهان اسلام خواند و افزود: در بمب گذاری روز‌های گذشته در سوریه صد‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند و این در حالی بود که گروه‌های معارض حاضر به گفتگو با دولت سوریه شده بودند که دست‌های پلید عربستان، قطر و ترکیه در این جنایات به چشم می‌خورد.

حمایت‌های قطر و عربستان نبود حکومت بحرین تا کنون سقوط می‌کرد

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه در پاکستان نیز شاهد انفجارهای تروریست‌ها بودیم، افزود: دولت پاکستان وظیفه دارد امنیت مردم خود را تامین کنند و با این گونه اقدامات کور و تکفیری که با حمایت آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد برخورد کنند.

امام جمعه قم به آغاز دومین سالگرد انقلاب مردم بحرین نیز اشاره کرد و افزود: مردم بحرین دومین سال از قیام قهرمانامه خود را در حالی آغاز کردند که همچنان استوار و محکم بر روی خواشته‌های مشروع خود اصرار دارند که در این راستا اگر حمایت‌های قطر و عربستان سعودی نبود حکومت بحرین تا کنون سقوط کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved