آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1391 = 27-02 2013

پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات

بروجرد - خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت مردم در سال 88، درسی برای اصلاح طلبان بود، گفت: تجربه حاصل شده از رفتار یک رقیب داخلی در انتخابات گذشته تجربه تلخی بود و اصلاح طلبان هم امروز احساس می کنند در این زمینه ضرر بزرگی کرده اند که آتش فتنه را مشتعل کردند.به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صفار هرندی عصر یکشنبه در نشست "بصیرت انتخاباتی و شاخصه های مورد نظر رهبری" در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به راهبردهای احتمالی دشمن در انتخابات سال 92 اظهار داشت: منظور از دشمن در اینجا قدرتهای استکباری و ایادی آنهاست و رقیب داخلی را در این مرحله مد نظر قرار نمی دهیم.

وی با بیان اینکه البته راهبردهای دشمنان خارجی و رقبای داخلی می توانند در نقطه ای با هم تلاقی داشته و چه بسا منطبق بر یکدیگر باشند، تصریح کرد: با اراده ای که در دشمن مشاهده می شود راهبرد آنها بر این است که انتخابات در ایران اصلا برگزار نشود و می خواهند جلوی انتخابات را بگیرند.

انتخابات در ایران اسلامی حتی یک ساعت هم تاخیر نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت

صفار هرندی افزود: اما به نظر می رسد با توجه به سوابق سپری شده از انقلاب این خواسته آنها ناکام مانده و ملت نشان داده است که با وجود همه فشارها، تهدیدها و تحریم های همه جانبه، انتخابات در ایران اسلامی حتی یک ساعت هم تاخیر نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع فشار دشمن به حدی است که دولت مستقل را وادار به عقب نشینی از موضع خود کرده و او فشار دشمن را می پذیرد، ادامه داد: دولتهایی که پس از انقلاب تاکنون روی کار آمده اند هیچ کدام این جرات را به خود نداده اند که در برابر زیاده خواهی های دشمنان کوتاه بیایند اما در برخی اوقات شاهد بودیم که تا مرز تحقق خواسته های شیطانی آنها جلو رفتند.

ماجرای انتخابات سال 82 و عقب نشینی دولت و مجلس وقت در برابر دشمن

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به طور نمونه در سال 82 در دوره حاکمیت اصلاح طلبان که در مجلس و دولت حاکمیت داشتند وقتی برخی داوطلبان نمایندگی مجلس که از اصلاح طلبان بودند رد صلاحیت شدند عده ای از مسئولان استعفا دادند.

صفار هرندی تصریح کرد: در این راستا بیش از 100 نفر از نمایندگان و همزمان اکثر استانداران و جمع قابل توجهی از معاونان وزارت خانه ها نیز استعفا دادند.

وی افزود: در آن زمان رئیس جمهور و رئیس مجلس وقت خدمت رهبری رفته و مطرح کردند که در این شرایط از طرف اروپا یک اولتیماتوم علیه ما صادر شده که اگر انتخابات بدون حضور افراد رد صلاحیت شده برگزار شود ما اروپایی ها این انتخابات را نمی پذیریم و رابطه خود را با جمهوری اسلامی ایران به حالت تعلیق درخواهیم آورد.

صفار هرندی با بیان این مطلب ادامه داد: با این وجود ما شاهد بودیم که رهبری اصرار آنها را نپذیرفتند و اعلام کردند که اگر نمی توانید انتخابات را برگزار کنید خود من یک گروه را معین می کنم تا انتخابات را سر وقت برگزار کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در آن زمان انتخابات با مشارکت بالای مردم برگزار شد و بخش قابل توجهی از اصلاح طلبانی که در انتخابات حاضر بودند نیز مورد اقبال مردم قرار نگرفته و گروهی نیز در این انتخابات رای نیاوردند.

صفارهرندی عنوان کرد: این در حالیست که پس از برگزاری انتخابات همان اروپاییان جزء اولین کسانی بودند که برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را تبریک گفته و در برابر دموکراسی ایران تسلیم شدند.

پیگیری راهبرد برگزاری انتخاباتی سرد و بی روح توسط دشمن

وی با بیان اینکه احتمال اینکه کسانی به فکر اختلال در برگزاری انتخابات باشند وجود دارد اما نباید اجازه داد که فکر آنها عملیاتی شود، بیان داشت: در کنار تفکر جلوگیری از برگزاری انتخابات، ممکن است یک اتفاق دیگر هم بیفتد و آن پیگیری راهبرد برگزاری انتخاباتی سرد و بی روح است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنچه دلبستگی مردم را به حضور انتخابات افزایش می دهد این است که مردم بدانند این حضور، آنها را به سمت یک زندگی بهتر سوق می دهد، یادآور شد: اما اگر مردم احساس کنند که معیشت آنها دچار سختیهای پی در پی می شود طبیعی است که در چنین شرایطی دلبستگی شان به اتفاقاتی چون انتخابات کاهش پیدا می کند.

امید دشمن به کاهش مشارکت مردم و ادعای حمایت از اکثریت خاموش

صفارهرندی با بیان اینکه در کشورهای دیگر میزان مشارکت مردم در انتخاب دولتها هیچ وقت بیش از 35 درصد نیست اما در کشورما این رقم خیلی بیشتر از این بوده است، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ما شاهد برگزاری بیش از 30 انتخابات بوده ایم و روند مشارکت مردم نشان می دهد که ظرفیتهای قشر خاکستری موجود در جامعه به ظرفیت هواداران نظام افزوده و هرساله مشارکت مردم افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشارکت کمرنگ مردم در برخی انتخابات ها و پرداختن به دلایل این امر گفت: در سال 81 در انتخابات شوراهای شهر و روستا تنها 12 درصد مردم تهران و 30 در صد کل کشور مشارکت کردند که این امر به دلیل مناقشات و نزاعهای داخلی بین گروههای مختلف بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن به تحریم ها و به فشارهای وارده بر ایران دل بسته و امید دارد که با کاهش دلبستگی مردم حضور ملت در پای صندوقهای رای کمرنگ شود، عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که با کاهش مشارکت مردم در انتخابات برای حمایت از اکثریت خاموش وارد عمل شود که خوشبختانه تاکنون موفق نشده است.

مشارکت مردم در انتخابات آینده بالای 70 درصد است

صفارهرندی با اشاره به افزایش آمادگی مردم برای حضور در انتخابات مطابق برخی نظرسنجی ها گفت: چهار نظر سنجی که در پنج ماه گذشته در خصوص انتخابات صورت گرفته نشان می دهد که اعلام آمادگی مردم برای مشارکت در انتخابات نزدیک به 50 درصد است.

وی با بیان اینکه هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم این رقم افزایش می یابد، عنوان کرد: پیش بینی می شود با در نظر گرفتن همه احتمالات حضور مردم در انتخابات آینده به بالای 70 درصد برسد که با این تفاسیر شگرد دشمن برای عدم حضور مردم در انتخابات 92 تا به اینجا با شکست مواجه شده است.

صفارهرندی در ادامه به دیگر راهبردهای دشمن در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که در انتخابات گزینه ای در کشور روی کار بیاید که منافع آنها بیشتر قابل تامین باشد.

دشمن گزینه مستقیم برای انتخابات آینده ندارد

وی تصریح کرد: با این وجود فردی که علم حمایت از دشمن را در دست دارد نمی تواند با این ژست وارد صحنه شود بنابراین آنها گزینه ای مستقیم در انتخابات ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در مجموع در برابر این راهبردهای دشمن باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کرده و انتخاباتی را رقم زد که مطلوبیت کمتری برای دشمن داشته باشد.

شاخصهای انتخاب اصلح و اصل وفاداری به ارزشهای انقلاب

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصهای انتخاب اصلح اشاره کرد و بیان داشت: در جریان انتخابات فردی باید انتخاب شود که نسبت به ارزشهای انقلاب وفادار باشد نه اینکه مانند دوران خاتمی دموکراسی و آزادی را نسبت به دین در اولویت قرار دهد چرا که این دیدگاه خودش مشکل ایجاد می کند.

وی همچنین به اظهارات برخی افراد در زمینه آغاز عصر "انسان گرایی" اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی نیز برخی اعتقاد دارند که اسلام به پایان دوران خود رسیده است و امام زمان (عج) با ادبیات "انسانی" ظهور می کند.

صفارهرندی با بیان اینکه این افراد معتقد به پایان عصر اسلام گرایی و آغاز عصر انسان گرایی هستند، عنوان کرد: این صحبت ها نیز با نص صریح قرآن و دین منافات داشته و درگیر است.

ولایتمداری و کارآمدی از شاخصهای انتخاب اصلح

وی همچنین ولایتمداری را دیگر شاخصه یک انتخاب اصلح دانست و بیان داشت: بنابر اعتقاد دینی ما شخص اول نظام که رهبری است در جایگاه نیابت امام عصر(عج) قرار دارد و در قانون اساسی ما هم این مسیر و تاگید وجود دارد.

صفارهرندی تصریح کرد: هر کسی بخواهد این مسیر را دور بزند و جایگاه ولایت فقیه را به یک جایگاه تشریفاتی تبدیل کند به طور قطع صلاحیت انتخاب شدن ندارد و مردم نیز تاکنون در انتخابهای مختلف خود این امر را مورد تاکید قرار داده و همواره حامی و پشتیبان ولایت بوده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اساس امنیت و اقتدار کشور ولایت فقیه است، عنوان کرد: برای ایجاد و تثبیت امنیت در کشور نیاز است فردی در راس نظام حضور داشته باشد که صحبت هایش فصل الخطاب بوده و در مسیر انقلاب ثابت قدم بایستد که این شان رهبر انقلاب است که تاکنون حافظ نظام و انقلاب در برابر دشمنان گردن کلف و قدر بوده است.

صفارهرندی به دیگر شاخصهای یک انتخاب اصلح اشاره کرد و بیان داشت: اگر کسانی که وارد صحنه می شوند دارای دو شاخصه مورد اشاره باشند ولی عنصر کار آمدی در آنها گم شده باشد به طور طبیعی به درد انتخاب نمی خورد چرا که دو خصیصه یاد شده باید به کار آمدی تبدیل شوند.

مقاومت مردم در فتنه 88، درسی برای اصلاح طلبان بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهبرد دیگر دشمن تکرار ماجرای سال 88 است، به طرح این سوالات پرداخت که "آیا در سال 92 شاهد حوادث سال 88 خواهیم بود یا خیر؟" و "آیا شاهد کسانی خواهیم بود که قبل، حین و بعد از انتخابات علم سرکشی را بلند کنند یا خیر؟"

صفارهرندی با بیان اینکه تردیدی نیست که یکی از راهبردهای دشمن پیگیری خط انقلابهای رنگی و کودتاهای نرم به بهانه ایجاد دموکراسی است، عنوان کرد: در این راستا انتخابات فرصتی است که ضد انقلاب و دشمن می توانند برای بردن کشور به سمت محیط تشنج و آشوب و پیگیری انقلاب مخملی از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: برخی به اعتبار تشدید دشمنی های دشمنان بیرونی می گویند که احتمال دارد انتخابات 92 از جنس 88 باشد اما به اعتقاد من اینطور نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت مردم در سال 88، درسی برای اصلاح طلبان بود، در این رابطه توضیح داد: تجربه حاصل شده از رفتار یک رقیب داخلی در انتخابات گذشته تجربه تلخی بود و اصلاح طلبان هم امروز احساس می کنند در این زمینه ضرر بزرگی کرده اند که آتش فتنه را مشتعل کردند چرا که تجربه سختی برای آنها بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: