آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 اسفند ماه 1391 = 01-03 2013

تایمز لندن: احمدی نژاد آمادۀ چالش با آیت الله ها

بولتن نیوز: تایمز لندن در گزارشی که با عنوان "احمدی نژاد آمادۀ چالش با آیت الله های ایران " منتشر شده، ادعا می کند: رئيس جمهور ایران و جانشین مورد نظرش، قصد دارند تا ساختار مذهبی دولت ایران را از بین ببرند.

بر اساس این گزارش، ادعا شده که محمود احمدی نژاد در حال برنامه ریزی "حمله‌ای فوق العاده" به قدرت سیاسی روحانیون ایران است تا به اصطلاح « مسجد را از حکومت جدا کند».

در ادامه این گزارش آمده است: محمود احمدی نژاد، که در ماه اوت آینده دور دوم و نهایی ریاست جمهوری خود را به پایان می رساند، قصد دارد به همراه اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر و جانشین احتمالی اش، به طور موثر ساختار مذهبی حکومت ایران را که پس از پیروزی انقلاب برقرار بوده از بین ببرند. " البته در صورتیکه مشایی بتواند در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیروز شود."

مشایی که به نوعی مخالف استقرار مذهبی در حکومت ایران محسوب می شود، گویا در جلسۀ برنامه ریزی اخیر گفته که وی " احترام بسیار عمیقی برای روحانیت قائل است، اما آنها سیاستمدار نیستند و حضور آنها به دیپلماسی ایران صدمه می زند و نقش آنها تنها باید نقش روحانی و معنوی باشد. ما ظرف چهار سال آینده، فرصت کافی برای تغییر قانون اساسی را خواهیم داشت" این گفته توسط یک منبع ناشناس نقل قول شده و وی به این روزنامه گفته که اشارۀ ضمنی مشایی کاملا واضح بود "او بر جدایی مسجد از حکومت یا همان دین از سیاست تاکید می کرد."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: