آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 اسفند ماه 1391 = 17-03 2013

وجود هزار و 200 دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران

وجود هزار و 200 دستگاه اتوبوس فرسوده در تهرانمدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌گوید که شهرداری در 2 سال گذشته هیچ اتوبوس جدید از دولت دریافت نکرده است و بر همین اساس در حال حاضر هزار و 200 دستگاه از اتوبوس‌های پایتخت فرسوده‌اند و باید از رده خارج شوند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری‌ ـ پیمان سنندجی با اشاره به اینکه هزار و 200 دستگاه از اتوبوس‌های تهران بیشتر از 8 سال عمر دارند که بر اساس استانداردها باید از رده خارج شوند، اضافه می‌کند: در سال جاری شهرداری تهران برای رفع مشکلات موجود در این زمینه به تنهایی اقدام به خرید و ورود 350 دستگاه اتوبوس دوکابین کرد که 50 دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده و 300 دستگاه دیگر در حال ترخیص از گمرک و طی کردن مراحل اداری است.

به گفته او ضمن افزایش ناوگان باید کیفیت اتوبوس‌ها نیز ارتقا یابد و از اتوبوس‌هایی که دارای استانداردهای روز دنیا هستند در ناوگان استفاده کرد. بر همین اساس اتوبوس‌هایی که وارد ناوگان می‌شوند باید اتوبوس‌های مناسب درون شهری باشند و از امکاناتی مانند سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، صندلی‌های مناسب و راحت بهره‌مند باشند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر 7/5 سال است، می‌گوید: این در حالی است که در افق طرح جامع باید در سال 92 عمر ناوگان به 5 سال کاهش یابد که برای تحقق آن دولت باید اتوبوس‌های جدیدی را به تهران اختصاص دهد و توجه بیشتری به توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی داشته باشد .

سنندجی معتقد است براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید تعداد ناوگان اتوبوسرانی به 11 هزاردستگاه اتوبوس برسد که اکنون حدود 7 هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فعال است و شهرداری نیازمند ورود سالانه حداقل 1000 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان است.



سام دشمن ولایت March 17, 2013 03:58 PM

اتوبوس میخو.ایم چیکار...داری بی هوشی میخوایم چیکار...آذوقه میخوایم چیکار..آزادی که داریم..استقلال هم داریم..معنویاتمان هم نجات پیدا کرده..مگه نمیبینید همه امام زاده ها و حرم امامان چقدر بازسازی شده و طلا و نقره خرجش شده..قبرستانها هم آباد شده...الان دیگه نوبت صادر کردن انقلاب و آباد کردن سوریه و فلسطین و لبنانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: