آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 فروردین ماه 1392 = 28-03 2013

موش های آدم خوار در تهران: خطری پس از زلزله

تحقیقات نشام می دهد نوع جدیدی از موش های قدیمی که توانایی زنده خواری و كودك خواری در آنها وجود دارد، در تهران دیده شده است.

به گزارش دانشجونیوز، مهرداد حلوایی دبیر كمیته دفع آفات شهری و صنعتی شهرداری تهران در خصوص افزایش جمعیت موش ها اظهار کرد: انفجار موشها از زیرزمین به روی زمین با وقوع زلزله تهدیدی جدیدی برای شهر است. اگر زلزله ای جدی در تهران به وقوع بپیوندد موش ها در زیرزمین زیرآور ماندگان را تارسیدن نیروهای امدادی می خورند و به آنان آسیب جدی وارد می كنند.

این متخصص فیزیولوژیك جانوری با اشاره به اینکه این موش ها ناقل بیماری های خطرناكی همچون طاعون و انواع انگل و نیز دیگر بیماری های خطرناك هستند، گفت: باید وجود موش ها كنترل شود و همه اقدامات انجام شده از سوی متولیان درزمینه كنترل موش ها تنها 10 درصد به وضعیت كنترل موش ها كمك می كند و 90 درصد مردم در كنترل آنها نقش دارند.

حلوایی افزود: موش ها تغییر رفتار داده اند و این تغییر رفتار سبب تهاجمی شدن بیشتر آنها در شهر شده است.

حلوایی در ادامه مدعی شد "موشهای خارجی از طریق واردات و همراه با دیگر كالاها به داخل كشور راه یافته اند و بر تعداد آنها روز به روز افزوده شده است". ادعایی که چندان مستدل به نظر نمی رسد.

گفتنی است طی سالهای اخیر و پس از آشکار شدن استفاده از امواج مختلف در تهران برای قطع امواج شبکه ماهواره ای، عده ای این نظریه را مطرح کردند که این امواج باعث جهش ژنتکی موشها در تهران شده اند. نظریه ای که مشخص نیست جنبه ای علمی داشته باشد یا نه.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: