آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 فروردین ماه 1392 = 01-04 2013

حملات فیشینگ گسترده به ایمیل‌های کاربران ایرانی

سایت آزادسایبر: زیستن در کشوری که از بزرگ‌ترین «دشمنان اینترنت» در جهان است٬ چالش‌ها و دشواری‌های خاصی دارد که کاربران اینترنت برای در امان ماندن از آنها باید به شدت مراقب رفتارهای آنلاین خود باشند.

در روزهای اخیر حملات فیشینگ گسترده‌ای علیه کاربران ایرانی آغاز شده است. در این حملات که با ارسال ایمیل جعلی از طرف «تیم گوگل» انجام می‌شود٬ تلاش شده تا با ترغیب کاربران به کلیک روی یک لینک مخرب٬ اطلاعات خصوصی آنها٬ از جمله رمز ورود به اکانت جی‌میل‌شان را بدزدند.

گفته می‌شود کسر بزرگی از این ایمیل‌های جعلی که در قالب یک هشدار امنیتی طراحی شده و از کاربران می‌خواهد که برای جلوگیری از مسدود شدن اکانت‌شان هویت خود را تایید کنند٬ برای فعالان سیاسی و اجتماعی ارسال شده است.

نمونه‌ای از این ایمیل‌های جعلی را در تصویر زیر می‌بینید. اگر کاربر جی‌میل هستید تردید نکنید که این ایمیل جعلی است و کلیک کردن روی لینکی که در آن آمده می‌تواند زندگی آنلاین شما در معرض نفوذ طراحان این حملات قرار دهد. به هیچ وجه روی لینک یا لینک‌هایی که در این ایمیل و ایمیل‌های مشابه آمده کلیک نکنید تا از آسیب‌پذیری‌های امنیتی در امان باشید.

********************************************




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: