آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 فروردین ماه 1392 = 08-04 2013

بروجردی: شرکت در انتخابات و تغییر محاسبات دشمن

صدا و سیمای رژیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حضور مردم در عرصه هایی مثل راهپیمایی 22 بهمن و نیز انتخابات را موجب تغییر محاسبات دشمنان و تجدید نظر آنها در مسائل مختلف از جمله هسته ای و تهدیدها دانست.

در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، آقای سید مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش دشمن برای ممانعت از پیشرفت کشورمان از راه فشارهای اقتصادی و تحریم ها گفت: دشمن با این کار همچنین سعی دارد بین مسئولین ایجاد شکاف و مردم را ناراضی کند، به همین دلیل نیاز هست که مردم و مسئولین حماسه خلق کنند تا با استقامت و توکل بر خدا از این شرایط سخت با سرفرازی بیرون آمده و افتخار دیگری را در تاریخ زرین جمهوری اسلامی ثبت شود.
وی با تاکید بر ظرفیت های زیاد اقتصادی، نیروی انسانی برجسته و منابع غنی و منابع انرژی در کشور افزود: پاشنه آشیل ما در اقتصاد وابستگی به فروش و درآمدهای نفتی است که تا ما از راه یک حماسه و جهاد ملی این ساختار را اصلاح نکنیم، نقطه ضعف ما باقی مانده و هر از گاهی ممکن است دشمن از آن استفاده کند.
نبوی در ادامه گفت: برای اصلاح ساختار و رسیدن به رونق اقتصادی مسئولیت اولیه متوجه مسئولان است که باید براساس راهبرد تعیین شده توسط مقام معظم رهبری، سیاست های اصل 44 را به صورت صحیح و همه جانبه اجرا کنند.
وی افزود: یکی از ابعاد مهم آن ایجاد زمینه از طرف دولت و نیز همیاری مجلس و قوه قضائیه است تا مردم برای به کار بردن سرمایه شان در خدمت تولید رغبت پیدا کنند.
نبوی تصریح کرد: وقتی کارآفرینی به دستگاه های مختلف برای گرفتن مجوز مراجعه می کند باید بتواند به سهولت مجوزهای لازم را بگیرد ولی در حال حاضر این گونه نیست یعنی مقررات زدایی نشده است و حتی پس از گرفتن مجوز هم مشکل گرفتن کمک و وام از شبکه بانکی وجود دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ما باید کسب و کارمان را بهبود ببخشیم یعنی کسی که اراده می کند تا وارد عرصه و کارزار اقتصادی شود، باید شرایط آن از گرفتن مجوز تا حمایت های اعتباری و بانکی و تا شبکه های گمرکی و سیاست های مالیاتی فراهم شود که این امور در دست دولت و مجلس قرار دارد، قوه قضایی هم امنیت اقتصادی را تامین می کند.
وی افزود: اسناد بالادستی ما از جمله سند چشم انداز خیلی عالی و مترقی طراحی شده اند و در برخی زمینه های مثل پیشرفت های علمی ما به جایگاه خودمان در منطقه رسیده ایم ولی در شاخص های محیط کسب و کار از جمله قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی و پشتیبانی اعتباری ضعف داریم که اصلاح آن حماسه سازی سه قوه را می طلبد.
آقای نبوی تصریح کرد: دست اندازها هنوز زیاد است و هنوز برخی دستگاه های دولتی، بخش خصوصی را رقیب خود می دانند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم های دشمنان این فایده را داشت که ما نقاط ضعف خودمان را بشناسیم و آن را به نقاط قوت تبدیل کنید، راهبری اصلی ما هم مقاومت و استقامت است .
وی افزود: با خلق حماسه اقتصادی و سیاسی، وحدت و همدلی ما مستحکم تر و مردم با انگیزه بیشتری پشت سر نظام و انقلاب می ایستند، دشمن هم که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را درک کرده است به آن اقرار و اذعان خواهد داشت.
نبوی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخابات گفت: یکی از عوامل بسیار موثر رسانه ها هستند از جمله خود رسانه ملی و شبکه های مختلف، روزنامه های، سایت ها که می توانند نقش روشنگری و ایجاد فضای توام با نشاط و رغبت و امیدآفرینی برای خلق حماسه داشته باشند.
وی افزود:‌در این حال اگر رسانه هایی در جهت دشمن بخواهند ایجاد نا امیدی کنند، فضا را غبار آلود کنند یا القای شبهه کنند، اینها آب به آسیاب دشمن ریختن است.
نبوی تصریح کرد: مسئولین اجرایی و نظارت هم خیلی نقش دارند و باید تمهیداتی بیاندیشند که کسی نتواند ایجاد شبهه کند،‌البته در مجموع مردم ما اعتماد دارند.
در این گفتگو، آقای سید علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، انتخابات را عرض اندام اقتدار ملی در برابر جهانیان خواند و با توجه به صف آرایی دشمنان ملت ایران با تاسیس شبکه های 24 ساعته و با استفاده از وسایل و امکانات خود گفت: میدان رزم تمام عیاری ایجاد شده و طبیعی است حماسه سیاسی در میدان رزم تا چه میزان تاثیر گذار است.
وی افزود:‌این امر وظیفه مسئولین، ملت، نخبگان و نامزهای انتخاباتی را بسیار سنگین می کند.
بروجردی با اشاره به چالش هسته ای در طی 10 سال گذشته گفت: در یک طرف تمام قدرتهای بزرگ یعنی 5 عضو شورای امنیت و آلمان و در یک طرف هم جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که پس از این ده سال و با وجود هدف آنها در این که ایران نباید به توان هسته ای دست پیدا کند، توانست بر صفر تا صد دانش صلح آمیز هسته ای تسلط پیدا کند.
بروجری تصریح کرد: برنده این کارزار بدون تردید جمهوری اسلامی ایران است ما از این عرصه ها فراوان داریم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی شکر نعمت حضور مردم در همه عرصه ها از جمله در پای صندوق های رای را خوب عمل کردن مسئولان دانست و گفت: مسئولان با وجود اختلاف سلیقه هایی که طبیعی هم هست باید وحدت و انسجام را حفظ کنند.
وی افزود: مسئولان و کسانی که خود را نامزد معرفی می کنند، یکی از مهمترین مسئولیت ها را دارند به این گونه که اخلاق اسلامی انتخاباتی را رعایت کنند.
بروجردی در ادامه گفت: دلیل ندارد که به جای اثبات خود و عرضه به مردم برای قضاوت، به تخریب روی بیاوریم که حتما نباید وجود داشته باشد و رعایت این قواعد توسط کسانی که حضور پیدا می کنند مهم است.
وی افزود: مقام معظم رهبری فضای باز را ترسیم کردند و گفتند که همه سلیقه ها حضور پیدا کنند، از این رو به نظر می رسد که مجموعه ملزوماتی که باید این حماسه را رقم بزند در حال به وجود آمدن است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یکی از نکات مهم در محاسبات دشمن را میزان ارتباط ملت با نظام ذکر کرد و گفت:‌هدف جنگ روانی دشمن و ایجاد فرستنده های رادیویی و تلویزیونی سست کردن این پیوند است که تا کنون ناکام بوده و در آینده هم قطعا ناکام خواهد ماند ولی وقتی آنها می بینند که مردم در 22 بهمن حضور دارند یا در خرداد 92 حضور خواهند داشت، حتما در محاسبات خود در زمینه هسته ای، تهدیدها و در بسیاری مسائل دیگر که طراحی می کنند، ناگزیر به تجدید نظر می شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: