آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 فروردین ماه 1392 = 10-04 2013

اعدام؛ قطع کمکهای دانمارک به رژیم تهران

خبرگزاری هرانا - یک روزنامه دانمارکی امروز اعلام کرد دولت دانمارک تصمیم گرفته است در اعتراض به مجازات اعدام در ایران، کمکهای خود به برنامه علیە موادمخدر در ایران را قطع کند.

بنا به گزارش تارنمای سازمان حقوق بشر ایران، دانمارک یکی از چند کشور غربی کمک کنندە به ایران در مبازرە علیە مواد مخدر است. این کمک‌ها از طریق آژانس سازمان ملل متحد "دفتر مقابله با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل" (یو. ان. او. دی. سی) انجام شدە است.

در چند سال گذشته، چند نهاد حقوق بشری، از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد و کشور‌های کمک کننده درخواست توقف این کمک‌ها را کردەاند. زیرا این کمک‌ها، غیر مستقیم به افزایش تعداد مجازات مرگ در ایران انجامیدە است.

بە گزارش روزنامه دانمارکی "پلتیکن" در دو سال گذشته کشور دانمارک، سالانە مبلغ پنج میلیون دلار بە برنامه مبارزه با مواد مخدر در ایران کمک کردە است.

پلتیکن می‌نویسد؛ "در طول همین دوره، مقامات ایرانی صد‌ها نفر را کە مشکوک به حمل و نگهداری مواد مخدر بودند اعدام کردە است. بر این اساس، امروز سە شنبە وزیر توسعە کریستین فریس باخ، تصمیم گرفته است تا بلافاصله پشتیبانی از این برنامە را قطع کند".

وزیر توسعە دانمارکی بە پولتیکن گفت: "این پیامی بە ایران است که استفاده از مجازات مرگ غیر قابل قبول و چیزی است که ما به هیچ وجه آنرا نمی‌توانیم تائید کنیم".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: