آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 فروردین ماه 1392 = 17-04 2013

توهین به خلفای اهل سنت در مجلس رژیم و درگیری

باشگاه خبرنگاران: نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 27فروردین‌ماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که اولین حاشیه بودجه رقم خورد. ماجرا از آنجایی آغاز شد که محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به عنوان مخالفت رد کلیات بودجه در جایگاه ناطقین قرار گرفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای نطق خود به برگزاری همایش صدهزار نفری آزادی اشاره کرد و گفت:‌ دولت هزینه برگزاری این همایش را نه از بودجه دولت بلکه از حقوق بازنشستگان، بیمه تامین اجتماعی کارکنان دولت و حقوق کسانی که دارو به آنها نمی‌دهد تامین می‌کند و آیا این موضوع با عدالت هم‌خوانی دارد که صد میلیارد تومان خرج انتخابات کند؟ آیا عدالت بازی پرچم به پرچم که از این طرف و آن طرف مبادله می‌شود هم‌خوانی دارد.

عثمانی در ادامه این شعر را خواند:

یاد دارم در غروبی سرد سرد/ می‌گذشت از کوچه ما دوره‌گرد
داد می‌زد کوزه خالی می‌خرم/ دست دوم جنس عالی می‌خرم
کاسه و ظرف سفالی می‌خرم/ گر نداری کوزه خالی می‌خرم
اشک در چشمان بابا حلقه بست/‌عاقبت آهی کشید بغضش شکست
اول ماه است و نان در سفره نیست/ ای خدا شکرت این هم زندگی است
بوی نان تازه هوشش برده بود/اتفاقا مادرم هم روزه بود
خواهرم باروسری بیرون دوید/ گفت آقا سفره خالی می‌خرید

در ادامه مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران با صدای بلند خطاب به عثمانی گفت؛ می‌خواهی نامزد ریاست جمهوری شوی، الکی جوسازی نکن، از زمین لواسان و ورامین بگو.

عثمانی در پاسخ کوچک‌زاده گفت:‌ شما هر چه به نفع‌تان است از فرمایشات رهبری استفاده می‌كنید و می‌گویید گوش دهید اما هر جا خواستید می‌گویید این صحیح نیست اما هر جا دوست داشتید هر چه خواستید می‌گویید، که این کار شما صحیح نیست.

پس از این موضوع تعدادی از نمایندگان به نشانه اعتراض از صندلی‌های خود بلند شده و در جایگاه هیات رئیسه جمع شدند.

نماینده بوکان در ادامه گفت:‌ آقای لاریجانی اجازه بدهید برای تغییر جو مجلس یک موضوعی را بیان کنم؛ یکی به من گفت شنیده‌ام برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدید، گفتم آره من هم می‌خواهم کاندیدا شوم، گفت؛ آخر یکی از شرایط کاندیدا شدن این است که شیعه 12 امامی باشید، گفتم اگر آقای مشایی رجل سیاسی محسوب می‌شد حتما خلیفه سوم هم جزء شیعه 12 امامی محسوب می‌شد.

اما این سخن نماینده بوکان به مذاق برخی نمایندگان مجلس از جمله روح‌الله حسینیان خوش نیامد و با صدای بلند اعتراض کرد به طوری که حسینیان در داخل صحن علنی و با صدای بلند با لحن تندی به خلیفه دوم برخی کلمات ناروا گفت و این موضوع با واکنش شدید سیدباقر حسینی نماینده زابل روبرو شد و کار تا مرز درگیری فیزیکی پیش رفت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: