آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 فروردین ماه 1392 = 20-04 2013

آمریکا: رژیم سرکوبگر تهران حامی اسد و حزب الله

رادیو فرانسه: وزارت خارجه ایالات متحده امریکا امروز طی گزارشی نسبت به وضعیت حقوق بشر در چند کشور از جمله، ایران، روسیه، چین، ونزوئلا و ... انتقاد کرد.

دفتر حقوق بشر و دموکراسی وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در جهان را منتشر کرد. در بخشی از این گزارش آمده است:« از ایران تا ونزوئلا، سرکوب و فشار بر جوامع از طریق وضع قوانین محدود کننده و تحدید رسانه ها، عدم صدور اجازه تجمعات مسالمت آمیز، ایجاد محدودیت برای جمعیت ها و مذاهب. دیده میشود.»

جان کری وزیر امورخارجه امریکا همزمان با انتشار این گزارش عنوان کرد:« این گزارش پیغام بسیار واضحی است مبنی بر اینکه تمامی دولت ها مسوولیت حفاظت از حقوق مردم را در سراسر دنیا بر عهده دارند.»

در خلاصه ای از این گزارش که در سایت وزارت خارجه امریکا منتشر شده، پیرامون سوریه آمده است:« بشار اسد عملیات های پلیسی و نظامی زیادی علیه مردم بی دفاع سوریه را مدیریت کرده است.»

در این گزارش با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در ایران آمده است:« دولت ایران حامی رژیم بشار اسد و سازمان های تروریستی خارج از مرزهای خود است همچنین این حکومت حقوق شهروندان خود را نیز به شدت محدود کرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:« بر اساس اعلام ان.جی.او ها، دولت ایران در مجموع حدود 523 نفر را در سال 2012 اعدام کرده است، برخی از این اعدام ها در پی برگزاری دادگاه های مخفی که اطلاعی از پروسه برگزاری آنها وجود ندارند صورت گرفته اند.»

در این گزارش همچنین با اشاره به مفقود شدن فعالان، مجازات‌های سنگین و محروم‌کردن شهروندان از روند قانونی و حقوقی دادگاه ها و تخفیف در مجازان مقامات حکومتی مجرم آمده است جمهوری اسلامی به سرکوب جامعه مدنی که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ تشدید شده، ادامه داده است. حکومت و نیروهای امنیتی آن، روزنامه‌نگاران، دانشجویان، موکلان، هنرمندان، زنان، فعالان قومیتی و مذهبی، و اعضای خانواده‌های این عده را زیر فشار می‌گذارند، ارعاب می‌کنند، و بازداشت می‌نمایند.

دفتر حقوق بشر و دموکراسی وزارت خارجه آمریکا در این گزارش تاکید کرده است: «بارزترین مشکلات حقوق بشر، محدودیت‌های شدیدی بوده‌اند که حکومت بر سر حق تغییر مسالمت‌آمیز از طریق انتخابات آزاد و منصفانه، محدودیت‌ها بر آزادی‌های مدنی از جمله آزادی تجمع و آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها ایجاد کرده و بی‌اعتنایی حکومت به سلامت بدنی افرادی که بر خلاف قانون حبس، شکنجه و کشته شده‌اند.»

نکته قابل توجه اینکه کشور برمه تنها کشوری است که در این گزارش نسبت به بهبود وضع حقوق بشر و آزادی های سیاسی ابراز امیدواری شده است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: