آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 اردیبهشت ماه 1392 = 13-05 2013

احتمال گران شدن مجدد بهای گندم و نان

سحام نیوز: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در حال حاضر زمزمه هایی در مورد افزایش قیمت گندم و به تبع آن نان در مجلس و بین نمایندگان شنیده می‌شود.

هدایت الله میر مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم در گفت و گو با ایلنا در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها از سوی دولت، گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها زمانی از نظر من تاثیر گذار و مطلوب است که هم منبع پرداخت‌های یارانه‌ای مشخص شود و همچنین به تورم و اقتصاد کشور لطمه دیگری وارد نکند.

وی افزود: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اگر موجب افزایش تورم و نرخ آب و برق از یک سو و سخت شدن معاش مردم از سوی دیگر شود، نه تنها عقلانی نیست بلکه باید جلوی آن گرفته شود.

میر مراد زهی در ارتباط با تصویب ۱۵ درصدی تسهیلات کشاورزی از صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: متاسفانه در لایحه بودجه برای بخش کشاورزی بودجه‌ای اختصاص نیافته بود، لذا دو کمسیون کشاورزی و تلفیق برای بیرون آمدن از تک محصولی بودن بخش کشاورزی پیشنهاد ارایه تسهیلات به کشاورزان از صندوق توسعه ملی را مطرح کردند که در نهایت با موافقت در صحن مجلس روبرو شد.

وی تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح اعتبارات آب، برق و گاز به کشاورزان داده خواهد شد که اتفاق خوش یمنی در سال حماسه اقتصادی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ارتباط با خرید تضمینی گندم گفت: دولت باید گندم را به نرخ جهانی از گندم کاران خریداری کند تا انگیزه‌ای برای ادامه کار تولیدکنندگان باشد، متاسفانه در سال گذشته نرخ مصوبه گندم ۳۰۰ تومان بود در صورتیکه گندم‌های وارداتی با مبلغ ۷۰۰ تومان خریداری شده بود و همین امر باعث ناراضایتی گندم‌کاران شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زمزمه هایی مبنی بر گران شدن گندم و به تبع آن نان هم در مجلس شنیده می شود و ممکن است مجلس افزایش نرخ گندم را تصویب کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: