آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 تیر ماه 1392 = 22-06 2013

از سرگیری نمایش وحشت اعدام پس از انتخابات+عکس

از سر گرفتن نمایش وحشت اعدامها پس از نمایش دموکراسی / این زندانی در حالی‌ که در ملاعام روی زمین ایستاده بود (عکس زیر) توسط یک جرثقیل با طناب دار بالا کشیده شد. این شیوه اعدام منجر به مرگ پس از چند دقیقه بر اثر خفگی و یک نوع زجر کش کردن محسوب میشود.

حقوق بشر ایران ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۲: پس از یک وقفه دو هفته‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری اجرای احکام اعدام در ایران از سر گرفته شد. چهار زندانی از جمله یک زن روز پنجشنبه در شهر کرد به دار آویخته شدند.

روابط عمومي دادگستري کل استان چهارمحال و بختياري با اعلام خبر فوق به خبرنگار کيهان اعلام کرد: اعدام‌شدگان محمد ابدالي، وحيد فيوج، گل‌افروز فيوج (زن) و قباد فيوج هستند. بنابراين گزارش، اين 4 نفر به جرم خريد، نگهداري و حمل 4 هزار و 534 گرم هروئين در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان شهرکرد محاکمه و به اعدام محکوم شدند.متذکر مي‌شود: متهمین رديف اول تا سوم در محل زندان مرکزي شهرکرد و متهم رديف چهارم (قباد فيوج) در منطقه مهديه شهرکرد و در ملاءعام به دار آويخته شدند.

این زندانی در حالی‌ که روی زمین ایستاده بود توسط یک جرثقیل با طناب دار بالا کشیده شد. این شیوه اعدام منجر به مرگ پس از چند دقیقه بر اثر خفگی و یک نوع زجر کش کردن محسوب میشود.

این اعدام در فضای شدیداً امنیتی در منطقه مهديه شهر کرد اجرا شد.

۲۸ خرداد ماه نیز چهار زندانی محکوم به قصاص برای اجرای احکام اعدام به سالن اعدام زندان رجایی شهر منتقل شدند. یکی‌ از زندانیان اعدام شد و سه‌ زندانی دیگر با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافتند.

سازمان حقوق بشر ایران از سر گرفتن اعدام ها توسط حکومت ایران را شدیداً محکوم می‌کند.

محمود امیری مقدّم سخنگوی این سازمان گفت: " به نظر می‌رسد که علی‌ خامنه‌ای رهبر حکومت ایران نمایش وحشت را پس از دوهفته توقف در اعدام ها به مناسبت نمایش دموکراسی‌، از سر گرفته است." امیری مقدّم همچنین از جامعه جهانی‌ خواست تا از سر گرفتن اعدام‌ها در ایران را محکوم کنند.

****************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: