آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 تیر ماه 1392 = 04-07 2013

تبریک به ملت مصر برای دفع شر حکومت دینی

برکناری محمد مرسی و حکومت اخوان المسلمین در مصر جشن و شادمانی مردم و نیروهای مخالف حکومت دینی در این کشور را در پی داشته است.

ناظران عرب در ماههای گذشته بارها بر این نکته تاکید کرده بودند که مردم مصر دیگر اعتمادی به اخوان المسلمین برای اداره کشور ندارند.

مردم مصر به تدریج دریافتند که در پس صندوقهائی که مرسی را به قدرت رساند افکار خباثت باری نهفته بوده است و اگر مردم در آن زمان از این قضیه مطلع بودند هرگز مرسی و اخوان المسلمین به قدرت نمی رسیدند.

شهروندان مصری اکنون امیدوارند پس از برکناری مرسی و اخوان المسلمین، وحدت میان شهروندان این کشور حفظ شود. بسیاری از آنها معتقد نیستند که کودتای نظامی در کشورشان روی داده است.

ایان لی خبرنگار سی ان ان از قاهره گزارش داد، وقتی ژنرال السیسی خبر برکناری محمد مرسی را اعلام کرد، جمعیت حاضر در میدان تحریر از خوشحالی منفجر شدند و به رقص و پایکوبی پرداختند. مردم در خیابانها با به اهتزاز در آوردن پرچم مصر شادمانی کردند و آنچه که بیش از هرچیز جلب توجه می کرد، نیروهای پلیس بودند که در کنار مردم خوشحالی می کردند.

وی افزود، مردم در خیابان های مصر می گویند که کودتای نظامی روی نداده بلکه قیام مردمی بوده و ارتش نیز روند انتقال را تسهیل کرده است.

یک خبرنگار مصری نیز گفته ارتش و نیروهای مصر از همین ملت هستند و همه ما یکی هستیم. ارتش مصر صدای ملت را شنید و به خواسته آنان عمل کرد. پس از برکناری محمد مرسی، مصر اکنون وارد مرحله جدیدی شده است و مصری ها امیدوارند وحدت میان شهروندان این کشور حفظ شود.

ناظران همچنین معتقدند که رویدادهای مصر بر تحولات سوریه نیز تاثیر خواهد گذاشت. برخی از شهروندان سوری تاکنون از ترس بروی کار آمدن حکومت اخوان المسلمین در کشورشان، در پیوستن به نیروهای اپوزیسیون تردید داشتند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: