آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 تیر ماه 1392 = 07-07 2013

شکنجه و تفهیم اتهام جدید به وکیل دربند هوتن کیان

فعالان در تبعید: بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید “؛ جاوید هوتن کیان , وکیل دربند علاوه بر ضرب و شتم و انتقال به بازداشتگاه مخفی ؛ به دلیل آنچه تشویش اذهان عمومی عنوان شده است ؛ مجددا تفهیم اتهام شده است

گفتنی است پیشتر جاوید هوتن کیان طی نامه ای که توسط ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” منتشر شده بود ؛ دست به افشاگری در رابطه با شکنجه , اعدام و سنگسار در زندان تبریز زده بود.

نقی محمودی , وکیل جاوید هوتن کیان ؛ در گفتگو با” کمپین صلح فعالان در تبعید ” در رابطه با آخرین وضعیت آقای هوتن کیان می گوید: طی چند روز گذشته، جاوید هوتن کیان(وکیل سکینه محمدی آشتیانی) از بند نگهداری اش در زندان تبریز(بند متادون) به اطاقی در زیرزمین زندان مذکورمنتقل، و توسط چند نفر از مامورین زندان،مورد ضرب و جرح واقع شده است.

همبندی جاوید هوتن کیان که این اطلاعات را در اختیار اینجانب قرار داده ، اظهار داشت داشت که خود شاهد آثار شکنجه بر روی دست ها ، پاها و گردن جاوید بوده است.

همچنین سه روز پس ازاعمال این شکنجه ها، جاوید به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز اعزام و توسط حسن هاشم زاده، به تشویش اذهان عمومی متهم شده است.

این اتهام به علت ارسال نامه از زندان تبریز توسط مشارلیه به اینجانب و تشریح وضعیت نامساعدش در زندان تبریز و همچنین افشا گری وی در خصوص قتل دو زندانی دیگرتحت شکنجه و اعدام نوجوان زیر هجده سال و اعلام اسامی قضات تحت امر اداره ی اطلاعات در دادگستری تبریز،منتسب شده است.

گفتنی است جاوید هوتن کیان وکیل دادگستری در شهر تبریز روز هجدهم مهرماه سال هشتاد و نه و درجریان ملاقات با دو خبرنگار آلمانی در دفتر وکالت اش، به همراه سجاد قادر‌زاده فرزند سکینه محمدی آشتیانی بازداشت و پس از پخش اعترافات تلویزیونی، از سوی دادگاه انقلاب، محاکمه و به شش سال حبس محکوم و همچنین پروانه ی وکالتش ابطال شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: