آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 مرداد ماه 1392 = 30-07 2013

این چنین حساب آمرین به معروف را کف دستشان میگذارند

نشریه زن آزاد: هفته گذشته شاهد سه اتفاق سیاسی مهم در پونک تهران و در خانی آباد و در شیراز بودیم. اتفاقاتی که میتواند الگویی برای جمع کردن بساط نیروهای سرکوب رژیم از خیابانها و ناامن کردن فضای جامعه برای اوباش حزب الله و مامورین امر به معروف و نهی از منکر رژیم باشد. خبرهایی که موجب هراس جمهوری اسلامی شده و به سرتیتر مهم اخبارشان تبدیل شده است. خبرهایی که نشان از ابعاد تعرض جنبش رهایی زن به عنوان یک عرصه مهم چالش رژیم اسلامی و قوانین ارتجاعی اسلامی اش را دارد.

نمونه اول در منطقه پونک در 23 تیر اتفاق افتاد. در عصر این روز هنگامیکه خانم شمس از فاطمه کوماندوهای رژیم اسلامی بنا بر وظیفه امر به معروف و نهی از منکرش مزاحم زنی میشود که عملا حجابش را کنار زده است، و به او تذکر میدهد، یکباره با اعتراض و تعرض وی روبرو میشود. این زن “بدحجاب” در مقابل رفتار اهانت آمیز این مزدور رژیم با او درگیر میشود و با فریاد اینکه همه جا را به خرابی کشیده اید و خودم چادر را از سرت پایین میکشم، وی را مورد حمله قرار داده و حسابش را کف دستش میگذارد.

مورد دیگر یک روز بعد از 23 تیر اتفاق می افتد. ضرب و شتم معصومه فراهانی، یکی دیگر از همین خواهر زینب های امر به معروف در خانی آباد است. جالب اینجاست که این زن مزدور حکومتی که به قول خودش رزمی کار نیز هست، وقتی قوانین کشوری را به زن “بدحجاب” تذکر میدهد، با حمله و تعرض وی روبرو میشود. خبرها نیز حاکی از حمایت مردم حاضر در محل از زن معترضی است که به مقابله نیروی سرکوب رژیم بلند شده است.

مورد دیگر خبری است از شیراز که در 31 تیر در خیابان عفیف آباد شیراز اتفاق افتاد. بنا بر خبر در این روز سه زن از عوامل سرکوب رژیم در گوشه ای از پیاده رو ایستاده بودند و یکی از آنها به سمت دختری میرود که “بدحجاب” است و به او اخطار میدهد. آن دختر معترضانه و با صدای بلند به زن چادری جواب میدهد:” به شما ربطی ندارد . هر جور دلم میخواهد میايم بیرون تا چشم آقاتون ولی امرتان درآيد.” و وقتی صدای خواهر زینب بالا میگیرد بگو مگو شروع میشود. و پس از یک دقیقه عابرین پیاده چلوی دختر معترض را گرفته و او را از صحنه خارج میکنند که دستگیر نشود. در نتیجه آمرین به معروف می مانند و دو ماشین نیروی انتظامی شان که با دیدن مردم بر جایشان میخکوب میشوند.

درج این اخبار از سوی خبرگزاری فارس و دیگر خبرگزاری ها ولوله ای به راه می اندازد. باندهای مختلف حکومتی به جان هم افتاده و انتقادات از بی اعتنایی پلیس و متوقف شدن گشت های ارشادشان بالا میگیرد. 12 نماینده مجلس در جلسه علنی سه شنبه اول مرداد به فرماندهان پلیس به خاطر وقوع چنین حوادثی تذکر میدهند. قرار میشود که کمیسیون امنیت ملی مجلس چهارشنبه دوم خرداد در جلسه ای به جوانب این دو اتفاق مهم بپردازند. وضع آنقدر خراب میشود که سعید منتظر المهدی معاونت اجتماعی پلیس در واکنش به این گزارشها و انتقادات، اصلا منکر ماجرای منطقه پونک شده و به طرز خنده داری آنرا تکذیب میکند. اما بعد با سری فکنده میگوید: بالاخره کسی که می‌خواهد دین را برپا کند، اقدامش تبعاتی دارد و شاید این اتفاقات هم بیفتد.و همانجاست که از ارسال طرحی در حوزه حجاب و عفاف برای خامنه ای و روشن شدن دایره وظایفشان خبر میدهد.

در همین راستا احمدی مقدم فرمانده ناجای جمهوری اسلامی نیز در اشاره به همین درگیر شدنهای زنان معترض با آمرین به معروفشان میگوید که امر به معروف نباید موجب درگیری و تنش شود و در دین اسلام امده است که اگر احتمال وجود دارد که این دعوت به معروف اثر نداشته باشد، از انجام آن اجتناب شود. بدین ترتیب هر کدامشان به نوعی بر شکست رژیم و طرحهایشان اذعان کرده و معنای چنین گفته هایی نیز به روشنی عقب نشینی در مقابل جنبش اعتراضی رهایی زن و آزادیخواهی مردم است. معنای آن فشار مردم برای جمع کردن بساط گشت ارشاد و امر به معروف و اوباش حزب الله از خیابانهاست.

این اتفاقات به روشنی حاکی از توازن قوای جدیدی در جامعه است. حاکی از فضای تعرضی جامعه و مردمی است که دیگر حاضر به گردن گذاشتن به قوانین ارتجاعی اسلامی نیستند و این چنین است که حساب آمرین به معروف کف دستشان گذاشته میشود. آنچه در پوپک و در خانی آباد و در شیراز روی داد، الگویی است برای جوانان در همه محلات و در تمام شهرها. اینچین باید حقشان را کف دستشان گذاشت. اینچنین باید خیابانها را از نیروهای سرکوب رژیم پاک کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: