آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 مرداد ماه 1392 = 18-08 2013

اپوزیسیون سوریه: سپاه پاسداران حاکم سوریه است

رئیس ائتلاف ملی سوریهرئیس ائتلاف ملی سوریه، امروز یک شنبه، در گفت‌وگو با روزنامه "النهار" چاپ لبنان گفت: اسد سقوط کرده و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در سوریه حاکم است.

به گزارش رادیو فرانسه، احمد جربا- رئیس ائتلاف ملی سوریه، عمده‌ترین تشکل مخالفان بشار اسد، در این گفت‌وگو متذکر شد: اسد دیگر در سوریه حکومت نمی کند و فرماندهی نبرد در این کشور در حال حاضر با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و برخی عوامل حوثی‌های یمن است.

رئیس ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد: مخالفان کنترل نزدیک به نیمی از خاک سوریه را در دست دارند و ماه‌های پیش رو، زمان «تصمیم گیری» خواهد بود.

احمد جربا، متذکر شد: در ابتدای جنگ در سوریه ما با ارتش ضعیف نظام اسد می‌جنگیدیم اما اکنون با ارتشی مجهز به تجهیزات نظامی پیشرفته، با فرماندهی سپاه پاسداران، حزب الله و حوثی‌های یمن، در جنگ هستیم.

این رهبر مخالفان بشار اسد گفت: در نتیجه دخالت جمهوری اسلامی و عواملش مانند حزب الله و حوثی‌ها، وضعیت در سوریه وارد فاز جدید و پیچیده‌ای شده است.

احمد جربا، همچنین جمهوری اسلامی را به فراهم آوردن شرایط برای ورود حوثی‌های یمن به خاک سوریه، متهم کرد.

رئیس ائتلاف ملی سوریه، خاطرنشان کرد: بشار اسد به اتهام «ارتکاب جنایت جنگی علیه ملت سوریه» باید محاکمه شود و «بقای اسد و باند او در سوریه پذیرفتنی نیست».


هشدار اپوزیسیون سوريه به حزب الله و اربابش

ائتلاف ملی سوريه طی بيانيه ای به حزب الله لبنان هشدار داد از ادامه جنايت در سوريه دست بردارد و گرنه با عواقب جدی روبه رو خواهد شد.

در اين بيانيه آمده است: ما به طور مکرر به سران حزب الله برای حمايت از رژيم اسد و کشتار مردم سوريه هشدار داده ايم ولی آنها به همدستی در جنايات رژيم ادامه می دهند. اگر اين وضعيت ادامه يابد، لبنان به دور جديدی از خشونت کشيده خواهد شد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت لبنان تعداد کشته شدگان انفجاری که در منطقه تحت کنترل حزب الله در حومه بيروت رخ داد به حداقل 27نفر رسيد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، اين بالاترين تعداد تلفات در لبنان از زمان انفجار مهیبی است که در فوريه سال 2005 مننجر به کشته شدن رفيق حريری نخست وزير سابق لبنان گرديد. اين عمليات تروريستی توسط حزب الله صورت گرفته بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: