آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 شهریور ماه 1392 = 04-09 2013

بحران سوریه؛ احتمال حمله پاسداران به اسرائیل

رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مورد حمله احتمالی رژیم ایران و حزب‌الله به اسرائیل، در صورت حمله آمریکا به سوریه هشدار داد.

به گزارش افکارنیوز ، سناتو رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهار داشت که در صورت حمله آمریکا به سوریه، رژیم ایران و حزب‌الله احتمالا می‌توانند به اسرائیل حمله کنند.

وی در ادامه افزود، واکنش رژیم ایران و حزب‌الله بستگی به چگونگی دخالت نظامی آمریکا در سوریه دارد و عدم واکنش واشنگتن علیه سوریه خیلی خطرناک‌تر از حمله است.

این سناتور نیوجرسی به شبکه سی‌بی‌اس گفت: رژیم ایران و حزب‌الله احتملا حملاتی علیه همسایگان خود در منطقه از جمله اسرائیل انجام دهند.

منندنز در پایان اظهار داشت، من فکر می‌کنم عدم واکنش از طرف آمریکا عواقب زیادی برای این کشور دارد، این اقدام می‌تواند پیام‌های درباره اراده متزلزل ما به کشورها مشابه بفرستد.

پس از اینکه مخالفان در ۲۱ آگوست دولت سوریه را متهم کردند که در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، غرب به رهبری آمریکا مدعی شد سوریه از خطر قرمز عبور کرده است و باید تنبیه شود.

متحدان سوریه از جمله رژیم ایران و حزب‌الله نیز نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق هشدار داد‌ه‌اند و اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند کل منطقه را به آتش بکشد.


احتمال وقوع واقعه‌ای سنگین

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اوضاع سوریه گفت: امروز در آستانه نقطه عطف و راهبردی در سرنوشت منطقه و جهان اسلام قرار داریم به طوری که احتمال وقوع واقعه‌ای سنگین با پیامدهای سنگین وجود دارد.

به گزارش شبکه خبر، سردار حسین سلامی در همایش "سوریه سنگر مقاومت" در خصوص جنگ احتمالی آینده میان آمریکا و سوریه اظهار داشت: امروز التهابی روانی و سیاسی تحت سیاست و استراتژی نظام سلطه و استکبار با مدیریت آمریکا در منطقه به وجود آمده است.

وی در مورد هدف آمریکا از تغییر سیاست تاکید کرد: پیدایش خاورمیانه جدید و بزرگتر به مفهوم نوسازی سیاسی خاورمیانه و با تغییر نظام های نامطلوب از دید آمریکا در منطقه و هم سوسازی کلیه نظام های منطقه با منافع آمریکا صورت می گیرد.

جانشین کل سپاه ادامه داد: غرب آسیا سکوی پرتاب کلیه کشورها برای رسیدن به سلطه در جهان است و هیچ کشوری بدون تسلط بر این منطقه نخواهد توانست برجهان تسلط یابد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تکیه بر تجربه های روشن خود اخطار می دهد که اگر سلطه گران عبرت ها و درس های تاریخی توجه نکنند گرفتار تلخی های آن خواهند شد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران به آمریکا هشدار داد که مرتکب اشتباه نشود و گفت جمهوری اسلامی به حملات علیه سوریه پاسخ میدانی خواهد داد.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع واقعه‌ای سنگین با پیامدهای سنگین وجود دارد، افرود، آیا کسی می‌تواند تضمین کند تجاوز به سوریه تنها محدود به این کشور می‌ماند؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: