آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 شهریور ماه 1392 = 10-09 2013

بحران اتمی؛ آخوند روحانی: ذره ای عقب نشینی نمی کنیم

خبرگزاری فرانسه گزارش زیر را که خبرگزاری حکومتی مهر منتشر کرده در خبری فوری از تهران به نقل از حسن روحانی با این عنوان که جمهوری اسلامی حتی ذره ای از موضع خود در زمینه فعالیتهای هسته ای عقب نشینی نمی کند، مخابره کرده است. خامنه ای دیروز گفته بود: باید در مقابل دنیای غرب، مقتدر بود (ضرورت دستیابی به سلاح اتمی)، زیرا آنها نشان داده اند که به هیچکس رحم نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جماعت سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: بنا به مصلحتی که دولت در نظر داشته پرونده هسته ای را به وزارت امور خارجه محول کرده و این دولت و از حقوق مسلم مردم ذره ای کوتاه نمی آید و همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت که با منطق و استدلال و حکمت توام با عزت بتواند مساله را پیش ببرد.

وی با اشاره به سفرش به نیویورک برای حضور در اجلاس سازمان ملل افزود: شاید اولین مذاکرات هسته ای در خود نیویورک صورت بگیرد و بعد هم در جایی که باید مذاکره با 1+5 صورت گیرد و ادامه یابد.

زبان 1+5 زبان تکریم نباشد نتیجه نمی گیرند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از مشکلات عبور کنیم گفت: ما همه می دانیم که مشکلات یک روزه تمام نمی شود باید صبر و تحمل داشته باشیم و باید دشمن بفهمد زبان دولت زبان تدبیر است و زبان مردم زبان ادب توام با زبان مقاومت و استواری است و باید بداند که اگر زبان آنها هم توام با زبان تکریم نباشد کاری پیش نمی رود.

روحانی تاکید کرد: غرب باید بداند با تهدید و فشار نسبت به ملت ایران موفقیتی به دست نخواهد آورد اما اگر زبانش زبان منطق و استدلال و احترام و منافع مشترک باشد و از موضع برابر باشد دولت کاملاً آماده است با زبان حکمت و تدبیر با آنان مذاکره کند و انشاءالله از تمام توانمان در این زمینه استفاده می کنیم و پیروز نهایی انشاء الله مردم بزرگ ایران خواهند بود.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به حوادث منطقه گفت: سوریه به دلیل اینکه در خط مقاومت قرار داشته و قرار دارد برای ما اهمیت ویژه دارد.

وی با تاکید بر این که دولت همه توان خود را در دو هفته اخیر برای جلوگیری از جنگ بر علیه سوریه به کار گرفته است گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که جنگی اتفاق نیفتد و اگر هم خدایی ناکرده جنگی صورت بگیرد با کمترین هزینه باشد و دشمن از اقدام خود سریع پشیمان شود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دولت برای جلوگیری از جنگ در منطقه گفت: در این مدت با برخی از سران کشورها خودم صحبت کردم و برای برخی از مراکز قدرت پیام فرستادیم، با بسیاری از کشورها، وزارت خارجه و وزیر امور خارجه فعال بوده است.

دستور ارسال کمک غذایی به سوریه

روحانی افزود: برای کمک های نوع دوستانه به مردم سوریه به خصوص در زمینه مواد غذایی و آرد در سوریه علیرغم اینکه مشکل داشتیم دیروز به بخش های مختلف دستورهای لازم را دادم چون ما نمی توانیم ببینیم کشور اسلامی دچار بحران و برای تهیه نانش دچار مشکل است و دست روی دست بگذاریم. انسان های مظلوم و مسلمان گرفتار هستند که باید به کمک آنها بشتابیم.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در این است که جنگی در منطقه اتفاق نیفتد گفت: با شیوه هایی که کشورهای مختلف دنبال می کنند این امید در روزهای اخیر کمی تقویت شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر جنگی اتفاق بیفتد هزینه بسیار بالایی برای جنگ طلبان دارد که باید بپردازند و بی تردید افکار عمومی جهان با این جنگ مخالف است و شما دیدید که نزدیک ترین متحد آمریکا یعنی انگلیس نتوانست از پارلمانش برای جنگ به سوریه رای بگیرد و این مخالفت به دلیل دلسوزی برای دولت و مردم سوریه نیست بلکه بیشترین ضرر را جنگ طلبان و دوستان آنها در منطقه متحمل خواهند شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: