آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 شهریور ماه 1392 = 17-09 2013

سوریه؛ حمایت تمام قد روسیه از جنایتکار جنگی

وزیر امور خارجه فرانسه و روسیه امروز در کنفرانس خبری مشترکی در مسکو با تاکید بر اینکه دو کشور بر حل و فصل بحران سوریه و پایان دادن به رنج ملت سوریه متفق‌القول هستند، اعلام کردند که درخصوص اجرای این هدف اختلاف نظرهایی دارند.

لوران فابیوس در نشست خبري مشترک با سرگئي لاوروف همتاي روسي خود گفت: ما درباره توافق مهم آمريکا و روسيه در مورد از بين بردن سلاح هاي شيميايي سوريه گفتگو کرديم و آن را گام مهمي به جلو مي دانيم، اما اين توافق پايان کار نيست.

وي خاطر نشان کرد: اين توافق بايد عملي شود و ما اين مسئله را در سازمان ملل پيگيري خواهيم کرد. به نظر ما، گزارش بازرسان سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شيميايي به طور کامل نظام بشار اسد را مسئول استفاده از اين سلاح معرفي مي کند.

اما وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد گزارش بازرسان سازمان ملل به هیچ وجه نظام سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی متهم نمی کند.

وی ادعا کرد که روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد حمله شیمیایی ماه گذشته در سوریه ساختگی بوده است.

لاوروف در ادامه ضمن مخالفت با صدور یک قطعنامه الزام آور در شورای امنیت در مورد سوریه براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل که استفاده از زور را مجاز می شمرد، افزود، در توافق اخیر ژنو، صدور قطعنامه بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل ذکر نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: