آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 مهر ماه 1392 = 29-09 2013

سرنگونی رژیم در صورت نزدیک شدن به آمریکا

شرایط کنونی به گونه ای است که جمهوری اسلامی هرچه قدر بيشتر به آمریکا نزديک ‌شود، احتمال سرنگوني اش هم بيشتر مي‌شود.

وبلاگ دانشجو: به نظر می رسد که پس از گفتگوهای اخیر روحانی و ظریف در آمریکا، رژیم بايد جام زهر را تا ته سر بکشد. استارت کار در نيويورک به دست خودشان زده شده و حالا بايد تا آخر خط بروند. در صورتي که بخواهند دوباره موضع خود را تغییر دهند، اسرائيل دست به حمله خواهد زد و در آن صورت آمریکا نیز مجبور است وارد جنگ شود.

همين موضوع در ديدارهاي هفته آينده مقامات بلندپايه اسرائيلي و آمريکايي مطرح خواهد شد و آخوندها خودشان هم مي‌دانند که اين دفعه فرصتی براي لاس زدن باقي نمانده و بايد زودتر اين قضيه حل شود. ساعاتی پيش نتانياهو به مقامات اسرائيلی دستور داد تا اطلاع ثانوي هيچ اظهار نظري به صورت رسمي در مورد مسائل ايران نکنند.

عقب نشيني واضح خامنه اي موجب شادماني مردم ایران شده است. مردم از 10 سال پيش تا امروز مخالف برقراري رابطه ميان حکومت و آمريکا بودند ولي امروز موافق اين قضيه هستند چون در صورتي که رابطه با آمريکا برقرار شود همانند ارتباط بنزين و آتش، تکليف رژيم را به سرعت يکسره خواهد کرد و دليل صحيح بودن این نظريه، در واکنش جناح راست حکومت به اين قضيه نهفته است.

جناح راست رژيم مي‌داند اين قضيه در نهايت همانند ليبي به براندازي حکومت منتهي مي‌شود و عمر جمهوري اسلامي را بر خلاف باور اکثريت بسيار کوتاه خواهد کرد و همين ماجراست که موجب شده جناح راست از ترس به خود بپیچد. اما چون شخص آقا اين ماجرا را کليد زده خفقان گرفته اند يا سعي مي‌کنند خشم و ترسشان را درون خودشان بريزند.

امروز سايت محافظه کار رجانيوز در مقاله اي ضمن حمله به روحاني تيتر زد که "اقدام عجیب، بی‎فایده و بدون دستاورد روحانی در گفت وگوی تلفنی با اوباما/ انقلابی بودن پیش‎کش؛ حداقل دیپلمات باشید!" و خبرگزاری بسيج دانشجويي هم تيتر زد که: "در مکالمه روحانی و اوباما، آمریکا برنده شد / چرا روحانی خیانتهای آمریکا رافراموش کرد؟" کار حتي به جايي رسيد که بعضي کاربران حزب اللهي و بسيجي در شبکه هاي اجتماعي مي‌گفتند که ديشب وقتي خبر مذاکره اوباما و روحاني را شنيدند همان لحظه زده اند زير گريه و بدترين شب عمرشان بوده است.

بايد اين قضيه را از زاويه ديگري هم نگاه کرد. هر عملي که موجب شادماني مردم و رنج حکومت شود مفيد است و اگر بخواهيم بدانيم اين موضوع به نفع ايران است يا خير بايد به واکنش مردم و واکنش حکومت در قبال آن مراجعه کنيم و فراموش نکنيم که بهار عربي و انقلاب ها و جنبش هاي رنگين و نرم دهه اخیر در خاورميانه همگي در زمان رياست جمهوري اوباما رخ داده اند. از جنبش سبز بگيريد تا جنبش هايي که در ليبي، مصر و تونس به سرنگوني قذافي، مبارک و بن علي انجاميد تا تضعيف شديد حکومت بشار اسد در سوريه و جنبش تمرد در مصر و برکناري محمد مرسي همگي با سرعت و شتابي بي نظير و در زمان تصدي باراک اوباما بر کاخ سفيد رخ داده اند.

اين وقایع نمي‌تواند يکي پس از ديگري تصادفي باشد. به نظر می رسد دولت اوباما تيمي بسيار خبره و با تجربه در زمينه انقلاب ها، جنبش ها و دگرگوني هاي اجتماعي دارد که در مورد اين مسائل به صورت شبانه روزي و بي وقفه کار مي‌کنند و به عبارت ديگر سياست دولت آمريکا از جنگ سخت در دوران جرج بوش به جنگ نرم در دوران اوباما تغيير يافته است که همين امر توانسته نتايج دلخواه به مراتب بيشتري را براي آمريکا در خاورميانه در پي داشته باشد. نتايجي که هرگز با نبرد نظامي و حضور فيزيکي آمريکا در منطقه حاصل نمي‌شد.

ترس جمهوري اسلامي هم دقيقاً از همين موضوع است و به همین دلیل می خواهد وارد مذاکره با دولت اوباما شود. ولي شرایط کنونی به گونه ای است که هرچه قدر بيشتر به آمریکا نزديک ‌شود، احتمال سرنگوني اش هم بيشتر مي‌شود. مطمئن باشید شيطان بزرگ هيچگاه فرشته نجات جمهوري اسلامي نخواهد شد و فراموش نکنيم هنوز 3 سال از دوران رياست جمهوري اوباما و تيمش باقي مانده است.

روحاني که تازه در ايران بر سر کار آمده است چون از هم اکنون سطح انتظارات را بسيار بالا برده در صورتي که نتواند خواسته هاي مردم را به خوبي پاسخ دهد به همراه جمهوري اسلامي توسط مردم ساقط خواهد شد. اين موضوع اخيراً در مصر در کمتر از 12 ماه رخ داده است که موجب سرنگوني اخوان المسلمين و محمد مرسي شد پس در ايران هم مي‌تواند موجب سرنگوني نه تنها روحاني بلکه کل حکومت شود چرا که رژيم کارت ديگري براي بازي کردن ندارد.

وقت بازي در حال تمام شدن است و جام زهر روي ميز با نرمشي قهرمانانه به آقا لبخند مي‌زند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: