آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 15 مهر ماه 1392 = 07-10 2013

وزیر ارتباطات: فیس‌بوک رفع فیلتر نخواهد شد

محمود واعظی در گفت‌وگو با "ایسنا" گفت که فیلترینگ فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت و تغییری در این وضعیت رخ نخواهد داد. پیش از این برخی مقامات از امکان رفع فیلتر مشروط صحبت کرده بودند.

به گزارش رادیو آلمان، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری گفت که فیس‌بوک و توئیتر در ایران رفع فیلتر نخواهد شد. دوشنبه (۱۵ مهرماه) بعد از مدت‌ها اخبار ضدونقیض درباره‌ی امکان رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی، واعظی تاکید کرد که قرار نیست وضعیت فیلترینگ این سایت‌ها تغییری کند.

واعظی این سخنان را در شرایطی مطرح می‌کند که برخی اعضای کابینه از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه عضو فیس‌بوک و در صفحه‌ی خود بسیار فعال‌اند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال "ایسنا" که در این شرایط و ادامه وضعیت فیلترینگ حضور این اعضای کابینه در شبکه‌های اجتماعی چه سرنوشتی خواهد داشت، گفت که دراین‌باره باید از خود این وزرا سوال کنند و پاسخ مشخصی نداد.

واعظی در گفت‌وگو با "ایسنا" بار دیگر تاکید کرد که وعده‌ی او مبنی بر افزایش سرعت پهنای باند در ۱۰۰ روز اول کاری دولت محقق خواهد شد.

وزیر ارتباطات پیش از این گفته بود که اگرچه خودش عضو شبکه ‌اجتماعی "فیس‌بوک" نیست، اما برخی وزرای کابینه در فیس‌بوک صفحه دارند.

واعظی روز جمعه (۲۹ شهریور) در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت که وزرا از این امکان برای بیان نظرات خود استفاده می‌کنند و "دوست دارند نظرات مردم را هم از این طریق بشنوند."

وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران در این گفت‌وگو تاکید کرد که اگر شبکه‌ای "سالم" باشد، از نظر او عضویت در آن هیچ اشکالی ندارد. واعظی گفت که فردی با نام و مشخصات او صفحه‌ای در فیس‌بوک ایجاد کرد که بعد از ۴۸ ساعت این صفحه با پیگیری‌ها بسته شد.

در شهریور ماه نیز محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ و جرایم رایانه‌ای، در گفت‌وگویی با خبرگزاری "مهر" اعلام کرد که رفع فیلتر "مشروط" فیس‌بوک بررسی خواهد شد.

این مسئول فیلترینگ در ایران گفت:«رفع فیلتر در درازمدت و با تفکیک محتوای مجرمانه از محتوای مفید این شبکه اجتماعی توسط نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند میسر است.»

آقامیری با تاکید بر این‌که بخشی از محتوای تولیدی در فیس‌بوک "مجرمانه" است گفت:«جدای فعالیت مجرمانه‌ی برخی کاربران که اعتقاد و پایبندی به قوانین نظام ندارند، فیس‌بوک مجالی را فراهم کرده است که می‌توان با استفاده از آن در جهت ترویج دین، بیداری اسلامی و اشاعه‌ی فرهنگ اسلامی قدم‌های مثبتی برداشت.»

آقامیری پایبند شدن فیس‌بوک به قوانین مصوب دولت جمهوری اسلامی برای فعالیت در ایران را امکان دیگری برای رفع فیلترینگ از این شبکه‌ی اجتماعی محبوب عنوان کرد.



بی هویت October 7, 2013 08:08 PM

دورت بگردم اینجا /ایران/ خداوند انسانیت شرافت غیرت محبت نوع دوستی مردانگی عشق به وطن دوست داشتن هم میهن راستی پاکی و فیلتر شده کجای کاری

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: