آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 مهر ماه 1392 = 15-10 2013

ایران اسلامی؛ هر سال ۶۰۰ هزار نفر دعوا می‌کنند

بر اساس آمار های مندرج در سالنامه آماری مرکز آمار ایران سالانه به طور میانگین 70 هزار پرونده نزاع و ضرب وجرح در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، مسئولان سازمان پزشکی قانونی کشور گزارش داده اند، در سال گذشته 617 هزار و 358 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که بیشترین آمار مراجعین مربوط به تیرماه با 63 هزار و 548 مورد و کمترین آن مربوط به دی ماه با 36 هزار و 885 مورد بوده است. این در حالی است که آمار های نیروی انتظامی به مراتب کمتر از آمار سازمان پزشکی قانونی است.

به طوریکه بر اساس آمار های مندرج در سالنامه آماری مرکز آمار ایران سالانه به طور میانگین 70 هزار پرونده نزاع و ضرب وجرح در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد. این اختلاف معنا دار در شرایطی است که مسئولان سازمان پزشکی قانونی از افزایش 1.7درصدی پرونده های معاینه نزاع در این سازمان خبر می دهند.

این سازمان در جدید ترین گزارش خود آورده است: «از کل مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی در پنج ماهه امسال 203 هزار و 756 نفر مرد و 86 هزار و 547 نفر زن بودند. بر اساس آمارهای موجود تعداد مراجعین زن مربوط به نزاع در پنج ماهه نخست سال قبل 85 هزار و 513 نفر و تعداد مراجعین مرد 208 هزار و 10 نفر بوده است.»

همچنین در این گزارش تاکید شده است: «در مرداد ماه سال جاری آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی 1.7 درصد افزایش یافته و از 62 هزار و 521 مورد در مرداد سال گذشته به 63 هزار و 589 مورد در مرداد امسال رسیده است». ( شرح کامل در نمودار شماره یک اگرچه مشخص نیست دلیل این اختلاف آماری میان پرونده های ثبت شده در نیروی انتظامی و سازمان پزشکی قانونی به چه دلیلی است اما بررسی تعداد پرونده های تشکیل شده ضرب و جرح در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی طی 15 سال اخیر بر اساس اطلاعات موجود در سالنامه آماری مرکز آمار ایران نشان می دهد، تعداد این پرونده ها نه کاهش و نه افزایش داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: