آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 آبان ماه 1392 = 26-10 2013

احضار سفیر پاکستان برای حادثه سراوان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان از احتمال احضار سفیر پاکستان توسط وزارت امور خارجه برای توضیح درباره حادثه دیشب هنگ مرزی سراوان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: رجبعلی شیخ‌زاده؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات حادثه شب گذشته هنگ مرزی "بم‌پشت" سراوان گفت: این حادثه توسط گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار در نقطه صفر مرزی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: گروه‌های تروریستی قصد داشتند وارد خاک کشورمان شوند که نیروهای دلیر مرزبانی اجازه ورود به آن‌ها ندادند که از این رو درگیری میان آن‌ها ایجاد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از وقوع درگیری و با مقاومت دلاورانه مرزبانان کشورمان، گروه‌های تروریستی ناگزیر به عقب‌نشینی شدند و به خاک پاکستان فرار کردند که اطلاعاتی از تلفات آنها در دست نیست.

شیخ‌زاده تصریح کرد: استانداری سیستان و بلوچستان با ارجاع این پرونده به وزارت کشور از این وزارتخانه خواسته است تا موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کند.

وی افزود: همچنین بنا برشنیده‌ها، وزیر امور خارجه قرار است سفیر پاکستان را در راستای وقوع این حادثه تروریستی و لزوم صورت دادن یک اقدام جدی درباره مرزهای جمهوری اسلامی ایران پاکستان احضار کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متاسفانه در این درگیری 14 تن از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیده و 6 نفر مجروح شده‌اند، خاطر نشان کرد: در این عملیات تروریستی متاسفانه 2 تن از نیروهای کادر و 12 نفر از سربازان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی در پایان تاکید کرد: درگیری میان گروه‌های معاند و نیروهای مرزبان دو ساعته بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: