آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 آذر ماه 1392 = 06-12 2013

سنای آمریکا: چماق تحریم باید بالای سر رژیم باشد

چاک هیگل*، وزیر دفاع آمریکا، امروز در منامه گفت که کشورش قصد ندارد به دلیل توافقات اتمی اش با رژیم ایران در ژنو حضور نظامی خود را در خلیج فارس کاهش بدهد.

از سوی دیگر مجلس سنای آمریکا در صدد است تا تحریم‌های بیشتری را علیه برنامه هسته‌ای رژیم ایران به تصویب برساند.

به گزارش رادیو فرانسه، در حالیکه دولت آمریکا در هفته‌های اخیر تلاش کرده تا نمایندگان را برای به تأخیر انداختن تصویب این تحریم‌ها متقاعد نماید، گویا این تلاش‌ها به ثمر ننشسته و بخش بزرگی از نمایندگان سنا همچنان نسبت به اعمال فشارهای بیشتر بر صنعت نفت و دیگر صنایع ایران پافشاری می کنند.

نمایندگان سنا براین باور هستند که فشارهای بیشتر، تنها عامل مؤثر برای کشاندن تهران بر سر میز مذاکره است، اما دولت آمریکا می گوید فشارهای بیشتر بر رژیم ایران ممکن است بر توافق هسته ای ژنو تأثیرات منفی بگذارد.

یکی از نمایندگان سنا که در امر تهیه طرح تحریم‌های تازه علیه رژیم ایران بسیار فعال است به خبرگزاری فرانسه گفت: فشار بیشتر همانند چماقی است تا مبادا «رژیم، مرتکب تقلبی در توافق موقت هسته‌ای» شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سناتور دیگر هم تأکید می کند: در طرح پیشنهادی، بندی گنجانده شده است که به رئیس جمهوری آمریکا امکان می دهد در صورتی که احتمال برقراری توافق نهائی هسته‌ای با رژیم ایران ممکن شده باشد، اجرای تحریم‌های جدید را برای مدت زمانی کوتاه به تأخیر بیاندازد.

قرار است در روزهای پیش‌رو طرح پیشنهادی، برای بررسی به سنا ارائه شود و تا پیش از شروع تعطیلات پایان سال میلادی به تصویب برسد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: