آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 دی ماه 1392 = 30-12 2013

اعلام جرم دادستانی تهران علیه مطهری/هشدار به رفسنجانی

دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل اظهارات اخیرش درباره محاکمه متهمان حوادث 88 اعلام جرم کرد.

یک منبع آگاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده اعلام جرم دادستانی تهران علیه مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.

علی مطهری نماینده مردم تهران صبح دیروز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حصر خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و صدور "احکام سختگیرانه" علیه زندانیان سیاسی سال ۱۳۸۸، خواهان محاکمه همزمان محمود احمدی نژاد، موسوی و کروبی شد.

مطهری برگزاری این محاکمه را تنها راه پایان دادن به مسائل پس از انتخابات 88 دانست.

او گفت: «تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود را نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می خواهد اتهام بزند و تحلیل کند، این بحران حل نخواهد شد.»

مطهری در نطق امروز خود از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با اعتراضات سال ۱۳۸۸ به شدت انتقاد کرد.

او گفت "رئیس قوه قضائیه بهتر است به جای شعار دادن در باره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه ای که از این نهاد و آن دفتر و از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تأثیر بپذیرد."


هشدار صریح باند ولی فقیه به رفسنجانی

آخوند احمد خاتمی عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبری و باند ولی فقیه، با اذعان به جنگ قدرت میان رفسنجانی و خامنه ای، با لحنی هشدار آمیز خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: به مواضع ايشان منتقديم، به اظهارنظرهای ايشان منتقديم. ما بايستی در اين گردنه سخت که رهبری دارند رانندگی می کنند، طوری حرکت نکنيم که خدايی ناکرده آقا را کمک نکنيم. اين چيزی است که شايد به اين صراحت برای اولين بار آن را می گويم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: