آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 دی ماه 1392 = 01-01 2014

یکی از ضعفهای ما عدم گرایش جوانان به مساجد است

اهواز - خبرگزاری مهر: یکی از اعضای شورای شهر اهواز گفت: عدم تمایل و گرایش جوانان به حضور در مساجد از ضعف‌های موجود در جامعه است. به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد رضوی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برخی از مشکلات، فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: متاسفانه فضای ذهنی مسئولان شهرداری فقط رسیدگی به مسایل و اقدامات عمرانی مانند آسفالت کردن خیابان‌ها، احداث پل و غیره است و توجه به مسائل فرهنگی را در مرتبه سوم برنامه ریزی‌های خود قرار داده اند و این یکی از دلایل کم توجهی به عرصه فرهنگ در حوزه های شهرداری است.

وی افزود: اکنون در مناطق شهرداری معاونت های فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده و با یک تصور غلط برای شهرداری‌ها یک مزاحم تلقی می شوند ولی با این حال شورای فرهنگی به شهرداری ها ورود کرده و در ساختار های شهرداری به نظارت مشغول است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص لزوم توجه سازمان زیبا سازی شهری اهواز به فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: این سازمان نیز مانند دیگر بخشهای شهرداری بدون درایت فرهنگی فعالیت می کند و وظایف خود را فقط به نصب چراغ ها و بنر ها محدود کرده است در صورتی که نور افشانی یک کار یک بار مصرف و پرهزینه است به جای آن می توان از مجسمه ها و تندیسهای فرهنگی در میدان های شهر استفاده کرد که یک کار تأثیر گذار و با دوام است.

رضوی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی شهرداری می تواند ارایه مشاوره فرهنگی در رابطه با مکان های تجاری و شهر سازی منطبق با فرهنگ اسلامی باشد.

وی با اشاره به هزینه های بالایی که برای اجرای یک سری از مراسمها مصرف می شود، گفت: با هزینه هایی که برای این قبیل مراسم ها پرداخت می شود می توان اقداماتی را در راستای جلب جوانان به مساجد انجام دهیم که بهره مندی از عالمان و خطیبان در مساجد از این موارد است.

این عضو شورا افزود: این ناشی از ضعف ماست که جوانان به مسجد نمی روند زیرا مساجد را به عنوان یک مکان فرهنگی تعریف نکرده ایم و فقط جنبه عبادی آن را در نظر گرفته ایم و بیشترین موردی که باعث می شود جوانان از مساجد دور شوند این است که سوال های آنان بی جواب مانده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: