آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 دی ماه 1392 = 06-01 2014

روحانی سرهنگی است که می‌گوید حقوقدانم

سایت خودنویس: رسایی رفتار غربی‌ها را «مثل سگ» خواند که اگر کسی از روبه‌رویش بگریزد، بیشتر حمله می‌کنند و از این‌که آن‌ها پس از مساله هسته‌ای به سراغ موارد حقوق بشری بروند ابراز نگرانی کرد.بیشتر بخوانید

حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسوول هفته‌نامه ۹ دی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پانزدهم دی‌ماه منتشر شد، سعید مرتضوی را «سیبل اصلاح‌طلبان برای انتقام از دادگاه‌های مطبوعات»، علی مطهری را «شخصیتی حُر اما بدون تحلیل و مورد سواستفاده اصلاح‌طلبان آمریکایی»، سیدمحمد خاتمی را «نماد اصلاحات آمریکایی» و محمود احمدی‌نژاد را کسی دانست که «به جنگ خودش رفت».

وی هم‌چنین از حسن روحانی با عنوان «سرهنگی که می‌گوید حقوقدان هستم» اسم برد و گفت محمدرضا عارف سیاست‌مداری بی‌اراده بود که «مثل یک سرباز با اشاره سرهنگ‌ها کنار رفت». وی حتی علی‌اکبر ولایتی را با توجه به عمل‌کردش در انتخابات گذشته، سرباز اکبر هاشمی رفسنجانی خواند.

رسایی با اشاره به این‌که روحانی «رای لب‌مرزی» داشت، گفت که دولت وی کوشید تا توافق ژنو را با عجله و ابهامات متعدد تا پیش از گزارش صد روز اول حسن روحانی به امضا برساند و افزود: «با این اشکالاتی که متن توافق‌نامه ژنو دارد یا باید بگوییم کسانی که پای میز مذاکره بودند الفبای حقوق هسته‌ای ملت ایران را نمی‌دانستند و نباید آن‌ها را ژنرال خطاب کرد یا این‌که برای ایجاد موج روانی در آستانه گزارش ۱۰۰ روز به توافق‌نامه‌ای تن دادند که می‌دانستند اشکالات زیادی به آن وارد است».

حمید رسایی ادامه داد: «البته شکل اول این قضیه شاید واقعی نباشد چراکه این آقایان افراد باسابقه‌ای در عرصه بین‌الملل هستند و آقای ظریف فرد صفرکیلومتری نیست بنابراین به نظر می‌رسد دولت در صدد ایجاد یک جو روانی در داخل بود چرا که دستش از اقدام خاصی در ۱۰۰ روز خالی بود برای همین به امضای این توافق‌نامه تن داد لذا هر روز که می‌گذرد غیرکارشناسی بودن قرارداد ژنو و این‌که این بازی در این مرحله برد برد نبوده بیشتر خودش را نشان می‌دهد».

این نماینده مجلس شورای اسلامی «یکی از تبعات غلط» توافق ژنو را این دانست که «ارکان دیگر نظام» را هم درگیر پرونده می‌کند و ابراز نگرانی کرد که دست غربی‌ها برای فشار در حوزه حقوق بشر باز شود.

وی خصلت دولت‌مردان آمریکایی‌ و مستکبرین را «مثل سگ» خواند و گفت: «وقتی سگی دنبال شما می‌کند، اگر فرار کنید، بیشتر دنبال شما می‌دود و اگر بایستید او هم می‌ایستد و اگر شما دنبالش کنید فرار می‌کند». رسایی افزود: «در توافق‌نامه ژنو اگر بخواهیم این مثال را مورد توجه قرار دهیم متوجه می‌شویم که وقتی این سگ دنبال ما کردند کسانی که پشت میز مذاکره بودند، فرار کردند و این باعث شده که آن‌ها در حال حاضر بیشتر پارس کرده و دنبال ما بدوند».

رسایی در اظهار نظرهای خود درمورد چهره‌های مختلف سیاسی، سعید جلیلی را «نماد مقاومت در موضوع هسته‌ای» خواند و گفت هاشمی رفسنجانی سیاست‌مداری است که «همه از او می‌ترسند» و ادامه داد: «او از خانمش می‌ترسد». وی محاکمه مهدی هاشمی را عیار عدالت در جمهوری اسلامی دانست.

رسایی که سال گذشته در یکی از نطق‌های خود در مجلس، خانواده هاشمی را «اختاپوس» نامیده بود، گفت از نطقی که کرده دفاع می‌کند اما افزود: «همین من حمید رسایی یک موی هاشمی را بر این کافران شرق و غرب ترجیح می‌دهم».

گفتنی است سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه هشتم دی‌ماه منتشر شد، گفت از چند کانال قابل اعتماد شنیده که «آقا فرموده من آقای هاشمی را از سران فتنه نمی‌دانم». وی ادامه داد: «همه حرکات ما را موضع مقام معظم رهبری تعیین می‌کند. وقتی ایشان می‌گوید من آقای هاشمی را از سران فتنه نمی‌دانم، ما باید مواضع‌مان بر این راستا تنظیم شود».



نسيم January 6, 2014 10:49 PM

اين روزها در بعضي سايتها تبليغات و نوشته هاي زورنامه هًاي اخوندي را بطور كامل پخش ميكنند اين نوشته هم از أن قماش است ميخواد رزيلانه و غير مستقيم يك أخوند را بعنوان حقوقدان جا بيندازد و ضمنا عنوان سرهنگ را هم به كثافت بكشاند
روحاني فقط يك أخوند است حتي در گلاسكوً درس حوزوي خوانده نه حقوق پس أيشان نه سرهنگ است، وًنه حقوقدان فقط يك أخوند حوزوي

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: