آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 دی ماه 1392 = 13-01 2014

مردی که با انقلاب اسلامی دیگر حمام نرفت+عکس

سایت آفتاب: این روزها روستای ۳۰۰ خانواری دژگاه، از توابع شهرستان فراشبند، تیتر خبری مورد توجه روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت‌های مختلف داخلی و خارجی شده است، چرا که مردی در این روستا وجود دارد که البته در اقدامی غلوآمیز به جای ۳۰ سال زمان اعلام شد:" مردی که ۶۰ سال حمام نرفته است!"

به گزارش ایانا، آری او حمام رفتن را عامل مرگ خود می‌داند و عجایب دیگری از زندگی خصوصی اش که شاید اگر تیتر امروز رسانه ها نبود، کسی هم برای او تره خرد نمی کرد! اگرچه بر اساس مستنداتی که با پیگیری ایانا به دست آمد و خواهید خواند، مشخص شد که او نه تنها ناراحت نیست، بلکه این سبک از زندگی را به اختیار انتخاب کرده است! اما کیست که نداند چگونگی زندگی خصوصی افراد ربطی به آلوده زندگی کردن- آن هم در انظار عمومی و غیر از حریم خصوصی - ندارد. کما اینکه وقتی چنین فردی سوژه دست اول رسانه های بین المللی می شود، پای حیثیت ملی هم به میان می آید. پس باید عمو حاجی را پس از استحمام مجاب کرد که در عین زندگی خصوصی باب میل خود، در ظواهر امر، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کند.

خبرنگار خبرگزاری ایانا که وظیفه حمایت از حقوق روستاییان کشور را نیز در راستای وظیفه انسانی و خبری خود می بیند، در نخستین فرصت و در تماس با شورای روستا و همچنین کمیته امداد و بهزیستی پیگیر چرایی این نوع زندگی او شد و در راستای حل مشکل این شهروند تلاش کرد که بخشی از آن در گزارش پیش رو، قابل استناد است.

علی حسنی، عضو شورای روستای دژگاه در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: "عموحاجی" که هم‌اکنون ۸۰ سال سن و دو برادر و یک خواهر دارد، اصلاً علاقه‌ای به زندگی اجتماعی نداشته است. از اوایل جوانی به‌دنبال شکار جانوران وحشی بوده و علاقه‌ای به زندگی اجتماعی نداشته است. او البته بر خلاف اخبار غلوآمیزی که در اصل منبع خبر قبلی پیرامون ۶۰ سال حمام نرفتن او شده بود، در واقع از ۳۰ سال پیش که یک روز در روستای کورده در ۲۰ کیلومتری روستای دژگاه مریض شده و حمام رفته بود، بعد از آن دیگر به هیچ‌وجه حمام نرفته، چرا که معتقد است "اگر حمام برود، می‌میرد!"

وی با بیان اینکه عموحاجی سواد ندارد، اما حس جستجوگری خاصی دارد، افزود: شاید برایتان جالب باشد که بدانید عمو حاجی، از کسانی که به دیدنش می‌روند، در مورد مسائل سیاسی و دینی پرسش می‌کند و همه مقام‌ها و بیشتر نمایندگان مجلس را به نام می‌شناسد.

حسنی با بیان اینکه عموحاجی گوشت گراز را به‌دلیل حرام بودن از نظر دین اسلام مصرف نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه تاکنون مسئولان مختلف استانی از نمایندگان مجلس گرفته تا فرماندار و... به دیدن عموحاجی آمده‌اند، اما عملاً هیچ اتفاقی در زندگی او به‌وجود نیامده است، این در حالی است که در ایام نوروز هر سال نیز از بیشتر استان‌ها برای دیدن او به روستای دژگاه می‌آیند!

به گفته عضو شورای روستای دژگاه، عموحاجی در میان خوراکی ها علاقه خاصی به خوردن هویج، خرما و نوشابه دارد، و شاید جالب باشد که بدانید او یک بطری نوشابه یک لیتری را یک نفس سر می کشد!

قیومی‌پور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فراش بند نیز در گفتگو با خبرنگار ایانا، در پاسخ به این پرسش که چرا عموحاجی را تحت پوشش خدمات کمیته قرار نداده‌اید، اظهار داشت: او اصلاً در این ۳۰ سال به کمیته امداد مراجعه نکرده است که او را تحت پوشش قرار دهیم!

وی تصریح کرد: حتی یک‌بار کار به آنجا کشید که کارمندان کمیته امداد به اجبار او را در خودرویی گذاشتند تا به شهر آورند و او را حمام دهند، اما او به هیچ‌وجه حاضر به این کار نشد و به شدت اعتراض و مقابل ماموران کمیته امداد مقاومت کرد.

قائدی، رئیس بهزیستی فراشبند نیز در گفتگو با ایانا گفت: دیدن وضعیت عموحاجی مایه تأسف و ناراحتی است، اما اگر بدون طی کردن روال قانونی او را به نقاهت گاه بهزیستی انتقال دهیم، اتفاقی برایش بیفتد، از نظر قانونی ما باید جوابگو باشیم.

وی در مورد تأکید کرد: راه قانونی آن این است که شورای روستا به دادستانی نامه نوشته و دادستانی نیز به ما نامه دهد تا سریع او را به نقاهت گاه بهزیستی انتقال داده و او را از این وضعیت ناراحت‌کننده نجات دهیم.

ایانا در پیگیری و تماس مجدد با علی حسنی، عضو شورای روستای دژگاه از او خواست به خاطر حیثیت ملی هم که شده، این کار را به هر شکل ممکن انجام دهد و وی نیز در پاسخ به این درخواست ایانا اعلام کرد که چون روستای دژگاه ۱۷۰ کیلومتر با شهرستان فراشبند فاصله دارد، از این رو امکان اینکه همین امروز نامه را تنظیم کرده و به دادستانی انتقال دهیم وجود ندارد، اما ظرف امروز و فردا، حتماً این کار را انجام خواهیم داد.



بستر مساعدی برای پلیدی جان January 13, 2014 12:23 PM

حیوان ها پاکیزه ترند از این موجودات که پناهگاه و بستر مساعدی برای پلیدی جان و بدن در زیر چتر اسلامیسم که بوگندو بودن و آلودگی تن در آن مجاز است و مقبول-- پیدا کرده اند؛

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: