آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 26 دی ماه 1392 = 16-01 2014

مشكل گشای اقتصاد كشور چیست؟ - شاهین فاطمی

این روزها كم و بیش زمزمه هاى ظاهراً امیدبخشی درمور اقتصاد همراه با ذكر مصیبت اقتصادی از سوی همان كسانی كه كشور را گرفتار آن ساخته اند به گوش می رسد. هنوزروشن نشده است كه آیا این هم یك بازی سیاسی علیه دولتی است كه رفت، یا به قصد آگاهی افكارعمومی و استمداد از مردم افشاگری می كنند. اگرحداقل صمیمیت دراین گفتار وجود می داشت، ایكاش تمام حقیقت را با مردم درمیان می نهادند وتنها به خرابی های ناشی از هشت سال حكومت منفور احمدی نژاد قناعت نمى شد.


یكی دیگرازمطالب مد روزكه ورد زبان پاره ای ازدولتی ها در درونمرز شده آزاد سازی اقتصاد كشوراست. چگونه می تو ان این گونه دُرفشانی ها را از سوی حكومتی كه هنوزنتوانسته و یانخواسته است حتی اسكله های غیرمجاز "براداران قاچاقچی" راتعطیل كند جدی گرفت؟ آیا برنامه ریزان این حكومت فراموش كرده اند كه آزادی اقتصادی ازآزادی سیاسی تفكیك ناپذیراست؟ معنی آزادی اقتصادی رقابت آزاد درپناه قانون است زیرا بدون قانون وحكومت سالم، فساد، انحصار طلبی وسوءاستفاده جایگزین رقابت آزاد خواهد شد و همین لاشخورهای امروزی جانشین كارآفرین های واقعی می شوند. زمانی كه مطبوعات آزاد نباشند، شفافیت نخواهد بود ودر بهترین شرایط، فضاحت روسیه در ایران تكرارخواهد شد.

پیش از آن كه به آزاد سازی اقتصادی برسید فكری به حال بانك های ورشكسته كشور كنید. سیستم بانكی هركشوری همانند دستگاه گردش خون دربدن انسان است وزمانی كه درآن خللی وارد شود عارضه هایی را درجامعه پدید می آورد که در نهایت می تواند اقتصاد را دچار شوك یاحتی فنا كند. تقریباً تمام بانك های كشور نیازمند وارسی و یا Stress Test هستند. تازمانی كه تكلیف سیستم بانكی كشورروشن نشود، نه پول مردم به بانك برخواهد گشت نه سلامت به اقتصاد كشور. مسائل مربوط به تضمین حقوق مالكیت ازابتدایى ترین ضروریات برای اقتصاد كشور است. تا زمانی كه دارایی های مصادره شده مردم را با عرض پوزش به صاحبانش مسترد نكنید وستاد اجرایی فرمان امام منحل نشود اوضاع اقتصادی كشور عادی نخواهد شد. تا روزی كه دادگاههای انقلاب برپا هستند و بر پایه آخرین گزارش سازمان عفو بین الملل، از بزرگترين نهادهای مدافع حقوق بشر در جهان، حکومت اسلامی ایران از ابتدای سال ۲۰۱۴ يعنی تنها در دو هفته، ۴۰ نفر را اعدام کرده است، هرگونه امیدی به عادی شدن شرایط سیاسی كشوربی پایه و اساس است.

تا زمانی كه شما با ملت سرجنگ دارید ومردم از رژیم متنفرند، سازش با و یا تسلیم به بیگانه علاج كارتان نیست.

واشنگتن: ١٧ژانویه ٢٠١٤



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: