آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 بهمن ماه 1392 = 24-01 2014

سلاح اتمی؛ جان کری: اظهارات آقای روحانی بی معنی است

وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ضمن اشاره به توافق هسته ای ژنو گفت، برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نیازی به غنی‌سازی اورانیوم در زیر زمین و رآکتور آب سنگین ندارد. دلیل تحریمها همین فعالیتهای رژیم تهران بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری با اشاره به اینکه از هفته جاری برنامه هسته ای‌ رژیم تهران به عقب برگشت گفت، آنها باید اندوخته اورانیوم‌ غنی‌شده ۲۰ درصدی خود را به صفر برسانند و آمریکا اجازه نخواهد داد که آنها در جهت راه اندازی رآکتور اراک گام بردارند.

وزیر خارجه آمریکا گفت، اظهارات روحانی درباره اینکه رژیم تهران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، بی معنی است مگر اینکه اقدامات عملی ببینیم.

جان کری درباره سوریه نیز گفت، بشار اسد کشورش را به موقعیتی هولناک کشاند و جنایات سنگینی مرتکب شد. او امکان داد که غیرنظامیان بی‌گناه با موشک کشته شوند.

وی افزود، مخالفان رژیم سوریه جنگ را متوقف نمی‌کنند تا اینکه بشار اسد از قدرت کنار برود. شما هرگز ثبات را در سوریه نخواهید دید مگر اینکه او از قدرت کناره گیری کند.

جان کری تاکید کرد که بشار اسد هیچگاه دوباره مشروعیت خود را به دست نخواهد آورد و گفت، اگر صلح می‌خواهیم، این مرد (بشار اسد) باید به ‌نفع مردم خودش کنار برود. هرچه جنگ بیشتر ادامه یابد، خطر ویرانی سوریه بیشتر می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا افزود، ما باید به مردم سوریه قدرت بدهیم. سوریه‌ای که همه اقلیت‌ها در آن در امنیت هستند و سکولار است. این آروز قابل دسترس است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت، روابط ما با کشورهای خاورمیانه براساس منافع مشترک ماست. حضور نظامی ما در خاورمیانه برای پاسخ به تهدیدات منطقه ای و برای حمایت از متحدین ما مهم است.

وی تاکید کرد، عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه یک افسانه است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: