آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 بهمن ماه 1392 = 26-01 2014

نگرانی روسها: سرنوشت قذافی در انتظار بشار اسد

وزارت خارجه فرانسه تأکيد کرد در صورتی که رژيم سوريه نمايندگانش را از اجلاس ژنو2 بيرون بکشد، مسؤل شکست این اجلاس خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با بیان این مطلب گفت، پاريس اميدوار است اجلاس ژنو-2 به تشکيل دولتی انتقالی در سوريه منجر شود.

این در حالیست که به نوشته یک روزنامه لبنانی، بشار اسد تمایلی برای امتیازدهی و کناره گیری از قدرت ندارد.

روزنامه النهار لبنان امروز در گزارشی نوشت، تحلیلگران آمریکایی که بحران سوریه را پیگیری می کنند معتقدند بشار اسد تمایلی به امتیازدهی و کناره گیری از قدرت ندارد، بلکه می خواهد از تمام گزینه هایی که در اختیار دارد برای تحقق اهداف مورد نظر خود استفاده کند.

از سوی دیگر برهان غليون عضو ائتلاف ملی سوريه (اپوزیسیون) گفته است، مقامات روسی به او اعلام کرده اند که در صورت وخامت اوضاع در دمشق، مسکو قادر نيست بشار اسد را از سوريه خارج کند و چه بسا سرنوشت او مانند سرنوشت قذافی باشد.


سرنوشتی شبیه ژنو2 در انتظار خامنه ای؟

کیهان حکومتی در يادداشت روز شنبه خود با ابراز نوميدی از بقای رژیم بشار اسد در سوريه نوشت: کنفرانس ژنو2 سوريه قرار است طی دو هفته امکان انتقال قدرت از دولت کنونی سوريه را به دولتی که در آن بشار اسد نقشی نداشته باشد، فراهم نمايد. اجلاس ژنو 2 از اين منظر يک برنامه خطرناک است چرا که چنين رويه ای می تواند در هر جای ديگر تکرار شود....اين در واقع يک کودتای حقوقی است که اگر به نتيجه برسد می تواند به يک هنجار جديد حقوقی تبديل شود.

روزنامه ولی فقیه در ادامه با لحنی که محتوم دانستن سرنگونی بشار اسد را به نمايش می گذارد، نوشت: هيچ کس ترديد ندارد که نظام ايران و حزب الله همه امکانات خود را برای حفظ متحد استراتژيک خود يعنی سوريه پای کار آورده و سهم خود را انجام داده اند. چگونه می توان اجلاس سياسی تشکيل داد و در آن از نيروهايی که مهمترين عامل بقاء دولت سوريه خوانده می شوند، دعوت نکرد و در غياب آنان به چنين پرونده ای خاتمه داد.

*******************************************************



bende khoda January 26, 2014 12:07 PM

سرنوشت قذافی هم از سر بشار اسد زیادی است جنایاتی که بشار اسد کرد در تاریخ ثبت خواهد شد همانند جنگه جهانی دوم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: