آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 بهمن ماه 1392 = 27-01 2014

اطلاعات ترکیه: رابطه رضا ضراب با سپاه قدس

به گزارش سایت تابناک، روزنامه زمان چاپ ترکیه گزارش داده است که رضا ضراب تاجر ایرانی که هم اکنون به عنوان متهم در جریان فساد مالی اخیر در ترکیه دستگیر شده، یک و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات عربستانی در واشنگتن پول به آمریکا ارسال کرده است.

منصور عرب سیار کسی است که در سال 2011 ادعا شد به دنبال ترور سفیر عربستان در ایالات متحده بوده است. عرب سیار در دادگاه با این ادعا که یک قاچاقچی را اجیر کرده که سیر سعودی را ترور کند، گناهکار شناخته و به بیست و پنج سال حبس محکوم شد.

برخی منابع اطلاعاتی آمریکا گفته اند که عرب سیار بدستور سپاه قدس (شاخه برونمرزی سپاه پاسداران) این کار را کرده است.

به نوشته روزنامه زمان ترکیه، معاون حزب جمهوریخواه خلق در این کشور گفته دستگاه اطلاعات ملی ترکیه در سال 2011 کشف کرده است که رضا ضراب مبلغ یک و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات سعودی برای عرب سیار ارسال کرده است.

این عضو اپوزیسیون ترکیه از اردوغان، نخست وزیر اسلامگرای این کشور خواسته که به آنان در پارلمان بگوید که در صورتی که وی از این مساله مطلع بوده آیا تحقیقاتی در این زمینه به عمل آورده است یا خیر. وی همچنین می خواهد بداند که اردوغان این اطلاعات را با همتایان سعودی و آمریکایی خود هم در میان گذاشته است.

این خبر در حالی منتشر می شود که نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه (فردا) قرار است برای انجام دیدار با مقامات جمهوری اسلامی وارد تهران شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: