آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 اسفند ماه 1392 = 05-03 2014

بازداشت ۳۵ تبعه ایرانی در کردستان عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از بازداشت ۳۵ تبعه ایرانی در کردستان عراق خبر داد.

سید فتح الله حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفت: 35 راننده ایرانی در
کردستان عراق و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

وی درباره دلایل بازداشت این ایرانیان گفت: این اتباع ایرانی راننده تانکرهای سوخت بودند و سوخت را به‌طور قانونی از عراق به ایران حمل می‌کردند و حتی اسناد و مدارک‌شان نیز معتبر بوده و گذرنامه قانونی هم داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این ایرانیان به خاطر اینکه ترددشان از مرز انفرادی بوده و از طرفی با توجه به اینکه حدود یک ماه در کردستان عراق که از امکانات کمی در حوزه بهداشت و غذا برخوردار است، حضور داشته‌اند ناچارا برای تامین امکانت بهداشتی و رفاهی به سمت مرزهای ایران حرکت می‌کنند اما چون از نگاه عراق این اقدام، غیرقانونی بوده لذا این رانندگان در حین بازگشت بازگشت شدند.

حسینی ادامه داد: نزدیک 2ماه است که این اتباع ایرانی در عراق بازداشت هستند، درحالی که هیچ جرمی انجام نداده و فقط به طور قانونی قصد ورود به ایران داشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار داشت: متاسفانه این اتباع ایرانی در کردستان عراق حتی مورد بی‌احترامی مأموران امنیتی نیز قرار گرفته‌اند و براساس اطلاعاتی که از خانواده‌های آنها بدست آورده‌ایم، در عراق نیز تحت فشار هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: